DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

VNG

La rehabilitació del barri de Mar, a la convocatòria de la Llei de Barris


VD

15-04-2010 21:23

L'objectiu és reactivar i modernitzar el barri, reforçant la seva identitat i potenciant la seva connexió amb el centre, millorant la qualitat dels espais urbans, creant equipaments i serveis, fomentant la cohesió social i la qualitat ambiental

L'alcalde de la ciutat, Joan Ignasi Elena, ha manifestat que "aquesta és una aposta explícita del Govern, fer actuacions al barri de Mar. Ja en els darrers anys s'hi ha dut a terme moltes actuacions, com la reurbanització que es va fer del passeig del Carme, o la recent reurbanització de la plaça de la Rajanta, el soterrament dels contenidors de la plaça de la Immaculada Concepció, la remodelació de la rambla de la Pau, el nou institut que s'està construint, i ara l'imminent cobriment del torrent de la Pastera. Totes aquestes actuacions són molt importants per al conjunt de tota la ciutat".

L'objectiu de la proposta és reactivar i modernitzar el barri de la marina-baix-a-mar, reforçant la seva identitat i potenciant la seva connexió amb el centre vila, millorant la qualitat dels espais urbans, creant equipaments i serveis a disponibilitat de la població resident, fomentant la cohesió social, la qualitat ambiental i la dinamització econòmica.

Algunes propostes que inclou la sol·licitud de l'Ajuntament són la urbanització del torrent de la Pastera, la reurbanització dels carrers del barri, la reforma del pas sota la via del carrer de la Llibertat i la reforma del passeig Marítim -des de rambla de Joan B. Pirelli fins al Far-.

Les línies bàsiques de les actuacions que recull la proposta estan recollides en el Pla de Millora Urbana del barri de Mar, que s'ha treballat conjuntament amb entitats, col·lectius, institucions i persones de la ciutat i de la zona en els darrers mesos. La sol·licitud a la Generalitat de Catalunya compta amb el suport d'una vintena d'entitats de la ciutat.

La Llei de millora de barris, àrees urbanes i viles que requereixen atenció especial respon a una de les prioritats del Govern de Catalunya: la rehabilitació integral de barris per augmentar la cohesió social i millorar les condicions dels ciutadans residents en aquestes àrees. La Llei impulsada pel Govern i aprovada pel Parlament de Catalunya el mes de maig de 2004, preveu la creació d'un fons a disposició dels ajuntaments, que serveix per finançar projectes d'intervenció integral que tinguin per objectiu la millora urbanística, social i econòmica de barris que requereixen una atenció especial.

Vilanova i la Geltrú, des del 2007, està inclosa en la Llei de Barris a través del Projecte d'Intervenció Integral del Nucli Antic (PINA) que actualment ja es troba en el seu penúltim any de gestió.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.