Vegueria del Penedès

VNG

Es presenta el documental 'Homo baby boom'


VD

02-05-2010 21:29

La presentació es va dur a terme el passat dijous a la biblioteca Cardona

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

La Biblioteca Armand Cardona Torrandell va acollir dijous la presentació del DVD Homo Baby Boom. Un documental que s'ha distribuït a totes les escoles de primària i secundària de Vilanova i la Geltrú, per tal que puguin col·laborar amb la inclusió d'aquesta temàtica en l'assignatura d'Educació per a la Ciutadania, establint les bases d'una societat plural i igualitària.

Homo Baby Boom mostra la realitat de les famílies de lesbianes i gais, i proporciona a la societat i a l'escola una eina molt útil per entendre la diversitat familiar. Aquest documental sobre la vida quotidiana de les famílies homoparentals, s'ha enregistrat gràcies a la col·laboració de 6 famílies de Catalunya i el País Valencià, amb l'objectiu de visibilitzar i fer pública la normalitat de les famílies de mares lesbianes i pares gais, donant a conèixer quina és la seva vida quotidiana.

La presentació del DVD, a la qual hi va assistir la Regidora d'Educació i Treball, Infància, Adolescència, Gent Gran i Equitat, Míriam Espinàs, va anar a càrrec de la vicepresidenta de l'Associació de families lesbianes i gais, Maria José Ariza. Ariza, és advocada, té parella i és mare d'un nen i una nena.

L'Associació de famílies lesbianes i gais (FLG) va néixer l'any 2001. Són famílies formades per dues mares o dos pares amb filles i fills, que van veure la necessitat de formalitzar una associació que els facilités el contacte i la reivindicació dels drets de les famílies homomaternals i homopaternals. En l'actualitat formen part de l'associació més de 300 famílies.

Durant aquests anys, la FLG ha participat en els canvis socials i legals que han aconseguit l'aprovació de la llei d'adopció conjunta per lesbianes i gais, a Catalunya (30 de març de 2005), i la llei del matrimoni per gais i lesbianes a Madrid (30 de juny de 2005).

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.