Vegueria del Penedès

ARTICLE

La CUP agraeix la carta de la JSC i insta el PSC a obrir un debat sobre el model de ciutat per a Vilanova


CUP

30-12-2010 9:24

La Candidatura d’Unitat Popular farà arribar una carta de resposta a la JSC

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

La CUP diu respondre amb voluntat “de contrastar i respondre arguments”, per un debat “que només pot ser en benefici de la ciutat” i convida la formació socialista a “obrir un debat sobre el futur model de ciutat en base al planejament urbanístic, en el format i temps que convinguem”.

Respecte al Monopoli, la CUP ha volgut traslladar a la formació socialista l'eminent to irònic i sense voluntat d'ofendre amb què ha estat fet.

En la missiva, la CUP agraeix també el llibre d’Adan Kovacsics “Guerra y Lenguaje”, però alhora ofereix a la formació socialista el visionat del documental “Un país dempeus”  (www.unpaisdempeus.cat ), documental elaborat a partir del llibre col·lectiu “Per una nova cultura del territori?”, on es parla de la necessària reflexió sobre els planejaments urbanístics i d’infraestructures, i de la importància de treballar per una nova cultura del territori que no contempli qualsevol àrea sense urbanitzar com un recurs urbanístic disponible, sinó de vegades també com un actiu a defensar en ell mateix.

La carta aborda també diferents conceptes com la desafecció política o la política-ficció que la JSC atribueix a la forma de fer política de la CUP. I finalment, la CUP agraeix també l’enviament del programa polític del PSC per a les eleccions del 2007, i ho aprofta per assenyalar en la carta alguns dels principals incompliments en matèria urbanística i d’habitatge com el PAUM que, segons la CUP, “hauria estat una eina idònia per obrir el diàleg i debat que proposeu amb l’objectiu final d’aclarir els temps i compromisos en el desenvolupament urbanístic de la ciutat”.

La CUP fa arribar a les joventuts del PSC una darrera reflexió sobre el futur polític de la ciutat: “Compartim amb vosaltres la necessitat de planificar les polítiques públiques a llarg termini, sempre que sigui possible. Per això tenim sempre present que els governs canvien, i amb ells les prioritats i les sensibilitats, i que si mentre hi ha hagut un govern amb sensibilitat ecològica i progressista no es canvia la planificació, sobre la mateixa planificació un altre govern pot materialitzar allò que vosaltres potser no prioritzeu.”

 

Un país dempeus from TransformaFilms on Vimeo.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.