VNG
13-04-2011 23:31
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Tot i el compromís de l’equip de Govern d’encarregar un Pla de mobilitat global de la ciutat que prevegi les modificacions de planificació que s’han anat fent a la ciutat (fonamentalment Eixample Nord i Cap de Creu) així com les noves necessitats de mobilitat, aquest no s’ha encarregat. El Partit Popular considerem imprescindible l’elaboració d’un Pla de mobilitat que permeti orientar les accions de mobilitat que es duen a terme a la nostra ciutat, i en aquest sentit creiem que cal aprofitar pensar en millores en el servei urbà de transport col·lectiu, així com tenir present les implicacions que el projecte de tren orbital pot tenir per a la ciutat.
Parlant també del ferrocarril el Partit Popular ens comprometem a defensar la quadriplicació de vies entre Barcelona i Castelldefels com a mesura més eficaç per a millorar el servei de rodalies entre la nostra ciutat i Barcelona.
El Partit Popular de Vilanova i la Geltrú, creiem també necessària una revisió del Pla d’aparcaments per tal d’establir nous criteris per l’estacionament de rotació, així com establir noves prioritats en la dotació d’aparcaments. Així volem proposar que el plantejament de les zones blaves inclogui una reducció de les tarifes pel seu ús per part dels residents, i pel fa a nous aparcaments creiem que cal començar a pensar en impulsar els projectes de Cap de Creu i del Passeig Marítim. Finalment també considerem oportú estudiar la oportunitat de situar un aparcament soterrat a l’espai de la cruïlla entre els Carrers Tetuan i Escolapis de servei pel comerç del centre alliberant l’espai superior per a gaudir ciutadà.
També creiem imprescindible la revisió del Pla de pacificació del centre, posant especial èmfasi en la utilitat del control a través de càmeres de l’accés a determinats carrers, vist que està generant més inconvenients als veïns que no beneficis. La suspensió de l’entrada en funcionament d’aquest sistema es fruit de la proximitat de les eleccions i per tant dels dubtes de les conseqüències de la seva posada en marxa. Si cal fer marxa enrere en l’aplicació d’aquest sistema, el Partit Popular ho farem.
Un altre aspecte pel que fa a la gestió de la mobilitat a la nostra ciutat és la coordinació de la semaforització atès que actualment són molts els semàfors que funcionen de forma absolutament descoordinada provocant aturades i arrencades de vehicles que el que fan és incrementar la contaminació i el consum de combustible.
Finalment considerem del tot inaplaçable l’adopció de mesures de millora de les connexions a la zona oest de la ciutat, ja que a l’actualitat es desvia una part important del trànsit d’entrada i sortida de la ciutat cap a la zona est. En aquest sentit creiem necessari executar les previsions del Pla General de connectar el Carrer Doctor Zamenhof amb la carretera C-31, i per la baix la connexió amb Ribes Roges. L’acabament de la Ronda Ibèrica en tota la seva amplada (2+2) també ha de forma part de l’agenda d’actuacions en aquesta zona de la ciutat.
PUBLICITAT
PUBLICITAT