PUBLICITAT
SANT PERE DE RIBES
16-05-2011 22:02
62 persones s’han incorporat avui, dilluns 16 de maig, a l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes a través dels Plans d’Ocupació finançats pel Departament de Treball. Són contractes de 6 mesos destinats a reforçar serveis de l’administració municipal però que no substitueixen cap lloc de treball. L’objectiu del programa laboral és la millora de l’ocupabilitat de les persones en situació d’atur, donar formació en àmbits no afectats per la crisi i promoure accions específiques.
Durant el procés de selecció es van fer 187 entrevistes, a perfils de persones escollides des del Servei d’Ocupació, per tal d’ocupar 14 places per a Medi Ambient (neteja d’espais naturals), 16 places per a Espais Públics (manteniment de mobiliari urbà i equipaments), 15 per a tasques administratives i d’informàtica i 17 en l’àmbit de Cohesió Social i acompanyament a les persones grans. De les 62 persones que s’incorporen 57 són del municipi de Sant Pere de Ribes, 1 de Canyelles, 2 de Sitges i 2 de Vilanova.
En l’acte de presentació, que va tenir lloc divendres 13 de maig, l’alcalde del municipi, Josep Antoni Blanco, va destacar que s’han intentat fer projectes que puguin englobar la diversitat de tipologies d’aturats de la comarca, “som conscients de que les administracions públiques locals hem de fomentar la formació i afavorir la incorporació de la gent al món del treball”. En aquest sentit l’alcalde ha destacat que algunes d’aquestes línies de treball en l’àmbit de cohesió social, com el programa d’acompanyament a la gent gran, es continuaran desenvolupant un cop finalitzats els plans ocupacionals a través d’altres fórmules que podrien incorporar el voluntariat.
Aquesta és la segona tongada, després que al 2010 es realitzessin dos projectes, un ordinari i l’altre extraordinari, que van donar feina a un total de 126 persones. Des del Departament de treball encara no s’ha especificat si sortiran nous Plans de cara a l’any que ve. “A nosaltres ens representa un ajuda però no substitueix cap lloc de treball de l’Ajuntament. L’objectiu és mantenir l’ocupació no disminuir-la o canviar-la. El que hem fet és reforçar serveis i això en ha permès per exemple pintar els passos de vianants, digitalizar arxius o netejar zones perifèriques que d’una altra manera no s’haurien pogut fer” destacava l’alcalde.
Des del 2007, han passat per l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes un total de 252 persones beneficiàries de Plans d’Ocupació.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT