Vegueria del Penedès

SITGES

Pla Especial per a la Riera de Ribes


VD

01-06-2011 22:45

El Consorci Els Colls i Miralpeix, amb els ajuntaments de Sitges i Sant Pere de Ribes, impulsen el Pla Especial de Protecció i Restauració de la Riera de Ribes amb l’objectiu d’ordenar els usos i les activitats que afecten a l’espai fluvial

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

El Consorci Els Colls i Miralpeix, amb els Ajuntaments de Sitges i Sant Pere de Ribes, impulsen el Pla Especial de Protecció i Restauració de la Riera de Ribes amb l’objectiu d’ordenar els usos i les activitats que afecten a l’espai fluvial. En aquest sentit, el projecte serveix per protegir la riera i restaurar els trams degradats, així com per recuperar la llacuna litoral de la desembocadura de la riera.
Entre els objectius del Pla destaca el de protecció en termes generals de la riera de Ribes i, especialment, a la seva desembocadura, així com la protecció de les comunitats de ribera amb espècies de flora i fauna. El projecte també estableix directrius per a l’aprofitament dels recursos naturals i per a la protecció del patrimoni arqueològic, històric, arquitectònic i cultural de l’espai.

El Pla afecta 120 hectàrees de l’àmbit municipal de Sitges i Sant Pere de Ribes i, entre altres aspectes, contempla la protecció del sistema hidrològic i de la vegetació. L’espai està inclòs en la Xarxa Natura 2000 i regulat a Catalunya pel Pla d’Espais d’Interès Natural (PEIN).

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.