Vegueria del Penedès

OPINIÓ

El què oferim per sobre del qui som


Josep M. Pereira

10-01-2012 13:39

Els temps que corren avui dia no ens permeten ni viure de rendes ni ancorar-nos en el passat, ben aixoplugats en el que som i signifiquem

Marcel Fabra.

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Sense anar més lluny, el nou govern de l’Estat ja ha fet públic que destinarà recursos a les destinacions madures per reconvertir-les i aixecar-les de nou. Lluny de polemitzar sobre si és la política adequada o no, el que es pretén és tornar a moure els turistes, o visitants o passavolants, tan s'hi val l’adjectiu que els hi col•loquem.

El que sí és cert és que ara, per sobre de les destinacions, el client demana i busca el què es pot fer. El què fer en comptes de l'on anem. Això obre les portes a la imaginació d’una banda dels actors del mon turístic en general, i de l’altra, és una gran concessió a destinacions i nous llocs que fins ara hi vivien sense poder posicionar-se i ara veuen com poden tenir aquesta possibilitat a tocar.

De cara als que hi viuen del record o encara dels rèdits, és un evident toc d’alerta per tal que espavilin i es moguin per no perdre la seva situació privilegiada. De cara als que hi arriben, és la possibilitat de trobar un bon producte i un millor lloc en aquest món tant obert, ara més que mai, i tant necessari per les malmeses economies, públiques i privades, d’avui en dia.

Però no tot s’hi val, no. Cal fer productes i crear sensacions, experiències, vicissituds o d’altres, amb professionalitat, rigor i per damunt de tot, amb un coneixement del producte que anem a oferir als mercats, extensiu. Hem viscut una època a on el “tot s'hi val” era la norma que imperava arreu, com que la demanda era superior amb escreix a l’oferta, els clients no s’ho miraven molt a l’hora de triar productes en les destinacions. Ni els empresaris tampoc és que s’ho miressin molt a l’hora d’oferir aquests productes.

Ara les tornes han canviat, calen productes atractius, vivencials i sensorials per damunt de tot, necessitem que el turista no visqui dels records, sinó que visqui de les experiències, que se’n dugui a casa seva una sensació que li hagi agradat i que posteriorment sigui treta en qualsevol tertúlia de sobre taula, conversa amb els amics o diàleg amb coneguts. Això és el que valdrà , aquest és el camí a seguir, molt per sobre del record del nom de la població, pel que significava abans.

És el moment doncs, d’oferir noves alternatives i fer que ens triïn per la nostra originalitat, sense deixar de banda la nostra professionalitat, és moment de treure la imaginació a passejar cara al nostre negoci. En definitiva, és moment d’apostar ferm per la capacitat d’innovació en el nostre porta foli de productes. Si trobem el camí, si som capaços de captivar amb els nostres productes al mercat potencial global, i que n’és molt extens, haurem trobat la fórmula ,no per sortir de la crisi, però sí per donar un nou impuls al nostre negoci, producte o destinació. I això avui en dia, en un mercat amb tanta oferta, és guanyar molts punts.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.