OPINIÓ
30-03-2012 0:04
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
La CUP presenta tres mocions al ple d’aquest divendres 30 de març. També signa una moció conjuntament amb el PSC i ICV referent a l’Escola Pasífae, en la qual es demana al Departament d’Ensenyament que aporti les dades sobre les previsions de la població escolar a Vilanova en els propers anys, que han justificat la proposta de tancament de l’escola Pasífae, i s’obri un procés de discussió i reflexió sobre l’oferta escolar a la ciutat, tot contrastant aquestes dades amb les de l’Ajuntament. La moció vol ser també una mostra de suport al “Manifest en contra del tancament d’una escola pública a Vilanova i la Geltrú i en favor d’una escola pública de qualitat” que ha elaborat l’escola Sant Jordi. Tot això ha de servir per demanar al Departament que replantegi el tancament de la Pasífae i que escolti i debati alternatives amb les comunitats educatives afectades, sense jugar amb la pressió de la immediatesa i la urgència del procés de preinscripció, i admetent que durant el període de preinscripcions actualment obert sigui possible matricular-se a l’escola Pasífae.
Pel que fa a la moció sobre el català a l’escola, presentada per la Comissió Promotora “Defensem l’escola en Català”, davant els constants atacs i pel desig que el català continuï sent la llengua vehicular a les escoles del Principat, la CUP votarà a favor que l’Ajuntament s’adhereixi a la proposició de Llei “Defensem l’Escola en Català” per establir el català com a única llengua vehicular i d’aprenentatge del sistema educatiu a Catalunya en tots els nivells, etapes i modalitats. La moció demana, també, que l’Ajuntament de Vilanova col·labori en la recollida de signatures de suport a aquesta proposició de llei.
Insubmissió fiscal de l’Ajuntament a l’Estat espanyol
Aquesta moció insta la Generalitat i l'Agència Tributària de Catalunya a establir un protocol d'actuació que permeti a l’Ajuntament realitzar els pagaments de l’IRPF i també, en cas d'haver-n'hi, els corresponents a l'IVA, a l'Agència Tributària de Catalunya en comptes d'efectuar-los a l'Agència Tributària Espanyola com s'han realitzat fins ara.
Recuperar i gestionar els aliments en bon estat que els supermercats llencen als contenidors
L’objectiu de la moció és demanar als responsables dels supermercats i hipermercats de la ciutat que donin els aliments descartats per a la venda -i aptes per al consum- als Serveis Socials, en comptes de llençar-los. A partir d’aquí, garantir un repartiment eficient i just evitant les problemàtiques que es produeixen.
Per a la creació d’un Consell de Cultura
La proposta de la CUP pretén que s’iniciïn les accions i procediments necessaris per crear un consell independent i estable amb entitats, polítics i agents representatius de la cultura, que analitzi l’estat de la cultura a la ciutat i planifiqui l’estratègia a seguir en els propers anys, fent que la cultura no sols depengui dels canvis al capdavant de la regidoria cada quatre anys.
PUBLICITAT
PUBLICITAT