SITGES
05-10-2012 19:48
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
En un principi, Yim Pil-Sung ('Antarctic Journal' i 'Hansel and Gretel'), Kim Ji-Moon ('Dos hermanas' i 'A Bittersweet) i Han Jae-Lim havien cada un una part de la pel·lícula 'Dommsday Book'. Problemes amb la productora, però, van fer que finalment fossin els dos primers els que acabessin dirigint el film. "Volíem acabar-lo fos com fos, així que em vaig deicidir a fer l'última part i Ji-Moon va col·laborar en una escena", ha explicat Pil-sung.
El Festival de Sitges l'estima i ell estima el festival així que no ha dubtat a venir un cop més per presentar-hi el fil, que competeix dins la Secció Oficial. Es tracta, doncs, d'una comèdia negra sobre l'apocalipsi, un film de ciència-ficció fet des d'una òptica "divertida" i "amb un toc d'humor", i partida en tres capítols.
A 'A Brave New World', una epidèmia s'estén entre la gent fent que els infectats s'assemplin cada cop més als zombis. A 'The Heavenly Creature' es planteja la possible reencarnació de Buda en un robot. Finalment, a 'Happy Birthday', una nena veig el seu desig complert en forma de meteorit que podria impactar i destruir el planeta.
El cineasta coreà Yim Pil-Sung, ha explicat que quan es tracta l'apocalipsi en el món occidental és parla, per exemple, de zombis, però ha afegit que ell "volia fer un punt de vista asiàtic, coreà, no tant obscur i no tant fred, volia que fos un enfrontament a l'apocalipsi més divertit, amb un toc d'humor, alguna cosa diferent".
"No sé si algú ha visitat Corea, però és molt caòtica i ara l'índex de suïcidi és molt alt. Europa és un continent molt bonic i artístic, però veig que també us interessa l'apocalipsi, per mi això és una ironia. A més, vosaltres definiu l'apocalipsi d'una manera molt obscura i molt freda, no entenc d'on surt aquesta visió", ha afirmat el director entre rialles.
Poc reconegut a Corea del Sud, molt estimat a Sitges
"He vingut no sé quantes vegades al festival en els últims anys, a cap altre festival hi he anat tants cops, és molt important per mi i l'estimo molt més que altres festival", ha dit el codirector de 'Doomsday Book'. Tot i això, Yim Pil-Sung ha avançat que el seu pròxim projecte -la comèdia negra "El príncep del cap de setmana", que narra la història d'un home d'uns trenta anys, molt pobre i fracassat- potser no podria venir a Sitges. "També m'agradaria tenir èxit comercial a Corea", ha afirmat el director.
I és que Yim Pil-Sung, ha confessat sentir-se immers en una crisi per la dinàmica del cinema al seu país: "A Corea, els directors que no tenen èxits comercials no poden seguir fent pel·lícules. Jo no n'he tingut, però he guanyat molts premis fora, i sóc un dels pocs que ha pogut seguir fent pel·lícules. Els directors que tenen personalitat pròpia, ho tenen difícil per trobar productora. Si l'any que ve no tingués èxit, l'any següent potser seria pitjor i potser d'aquí a 10 anys no estaria fent cine. Em sento dins una crisi perquè el cinema industrial coreà és com l'americà dels 80-90. Com a director és una època molt difícil", ha explicat.
PUBLICITAT
PUBLICITAT