DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

BÀSQUET

El Ribes torna a Tercera amb aspiracions d'assolir el complicat ascens


Gemma Sànchez

18-09-2012 17:45

Imatge d'arxiu d'un partit de la temporada passada

Josep Maria Penya i Toni Martínez segueixen al capdavant del primer equip femení del Bàsquet Ribes, en un any on les blaves es retrobaran amb vells coneguts del Garraf i el Baix Llobregat. La joventut, gran potencial i eterna rivalitat seran els dos factors claus que les ribetanes hauran de combatre setmana rere setmana per poder retornar a Segona Catalana.

Passar pàgina i començar a escriure des de zero és la filosofia de treball amb què el sènior femení del Bàsquet Ribes afronta la nova temporada, després de patir més del compte durant l’últim campionat de lliga. Els problemes interns al vestidor durant el primer tram de la temporada van condemnar l’equip a un seguit de derrotes injustes que van passar factura al final de la lliga, portant les blaves a la temuda promoció de descens. Si bé l’equip es va deixar la pell durant el play-off, la superioritat de jugadores determinades de l’equip rival (jugadores que habitualment competien a Copa Catalunya) van ser un escull impossible de superar. La promoció acabava amb el malaurat descens.

Punts a favor i en contra a l’hora de competir a Tercera catalana? El nivell tècnic del conjunt de l’equip, reforçat amb el fitxatge de la sitgetana Laura Sancho al joc interior i el suport de jugadores Sots-21, sumen qualitats suficients per aspirar a l’ascens. A l’altre costat de la balança, però, s’hi suma un reguitzell d’eterns rivals a prop de casa i caracteritzats per la jove mitjana d’edat i un molt bon nivell de joc. Segons apunta el t¡ecnic Josep Maria Penya, “a la rivalitat, bon nivell i joventut d’equips com Vilanova, Sitges, Roquetes hi hem d’afegir el gran potencial que sempre tenen els equips del Baix Llobregat, que protagonitzen gran part del nostre calendari”.

Fins ara, l’equip tècnic es mostra satisfet del rodatge fet amb l’equip durant la pre-temporada, on han pogut acabar d’ajustar la incorporació de Sancho, la baixa d’Adriana Matas (per motius laborals) i palpar l’aportació de jugadores d’equips inferiors, però reconeixen que les dues victòries aconseguides (contra Santa Perpètua de Mogoda i Samà B) en cap cas són garantia d’una temporada còmode i fàcil.

De moment, el Ribes femení s’estrena aquesta setmana. Ho fa rebent el Bàsquet Sitges-La Oca, dissabte a les 17.30h.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.