COMARQUES
08-10-2012 17:34
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Es tracta del projecte OPERA de la Diputació de Barcelona (Programa de foment per a l'ocupació als mercats municipals), dirigit a persones amb iniciativa empresarial, en situació de desocupació o en actiu, interessades en formar-se per arribar a ser paradistes, en conèixer com es crea una parada en un mercat municipal i gestionar-la. Consta de 35 hores presencials a càrrec de professionals i tècnics del sector dels mercats municipals i inclou el seguiment i tutela per part de la Diputació a possibles nous negocis que en resultin.
El projecte ha estat organitzat per la Diputació de Barcelona amb el suport dels Ajuntaments de Sant Pere de Ribes, Sitges i Vilanova i la Geltrú, i els seus respectius mercats municipals.
La part formativa del programa es desenvolupa en 6 sessions, que se celebraran aquest mes d’octubre, coordinades entre els municipis del projecte al Garraf, els dies: 8 i 9 a Sitges, 10 i 11 a Vilanova i 15 i 16 d’octubre a Sant Pere de Ribes. A més, està prevista una darrera sessió de cloenda per dimecres 17 d’octubre, amb una visita tècnica a dos mercats municipals de la província acompanyats per experts de la Diputació de Barcelona.
Sant Pere de Ribes disposa des de fa poc més d’un any del Mercat Municipal La Sínia, que es troba ubicat al nucli de les Roquetes. Actualment té adjudicades 9 concessions (1 supermercat, 1 bar-cafeteria i 7 parades) i encara resten disponibles diversos punts de venda i locals, que actualment es poden adjudicar mitjançant un procediment negociat. A diferència del sistema concursal convencional, aquest procés facilita els tràmits; permet potenciar millor el mercat per atreure nous concessionaris i contribueix a que aquelles persones interessades tinguin més temps per treballar el seu projecte i assessorar-se.
Amb el desenvolupament del programa OPERA s’espera donar un impuls al nou equipament comercial, així com donar suport a la creació de petites i mitjanes empreses al mercat, i promoure el desenvolupament de l’oferta comercial i de serveis com a element estratègic en la distribució de producte fresc al municipi.
PUBLICITAT
PUBLICITAT