ORDENANCES MUNICIPALS
01-11-2012 22:44
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
L’Ajuntament de Calafell ha aprovat aquest dimecres, i amb els vots favorables de l’equip de govern (CiU i PP), congelar tots els impostos per al 2013: IBI, IAE, plusvàlua, ICIO, i l'impost de vehicles. “Aquest equip de govern no s’ha conformat només en congelar aquest impostos sinó que a més facilitarà el pagament dels mateixos i milloran les Bonificacions de l’IBI i la Plusvàlua” ha dit l’alcalde de Calafell, Joan Olivella.
D'altra banda, les bonificacions de l’IBI destinades a famílies nombroses i monoparentals s’han regulat de manera que puguin incrementar-se en funció del nombre de beneficiaris ja que, segons ha afirmat la regidora d'Hisenda, Montse López, “en temps de crisis apostem per estar al costat de la ciutadania i donar més oportunitats perquè més persones s’acullin a les bonificacions”.
Així mateix, s’ha apostat per facilitar la continuïtat dels negocis familiars del municipi a través de bonificacions en la plusvàlua en les transmissions i donacions de locals afectats a una activitat empresarial. Igualment per pal·liar els efectes de la crisi, de cara als empresaris i comerciants, s’ha mantingut intacta la taxa per l’ocupació de la via pública amb taules i cadires.
També s’han tornat a ampliar el nombre de terminis per al pagament de l’IBI. Així que si en aquest exercici, l’IBI es podia pagar en 4 terminis, en el 2013 aquest impost es podrà pagar fins a 6 terminis. A més, ara els pagaments a 1 termini també es podran fer de forma domiciliada.
A més, les cases catalogades que hagin de ser reformades, de manera total o parcial, rebran una bonificació del 95% de l’ICIO.
D’acord amb el pla d’ajust aprovat, s’aplicarà a les taxes de serveis prestats per empreses, un increment de l’IPC del 2,7%. No obstant, la taxa d’escombraries es congela “gràcies a les negociacions dutes a terme per l’Ajuntament i que han permès que malgrat la pujada de l’IVA s’aconseguís un preu més ajustat del servei, que tot i així segueix sent deficitari” ha explicat l’alcalde de Calafell, Joan Olivella.
En relació a la taxa d’aigua i clavegueram, es veuran incrementades amb una repercussió per abonat de mig euro cada dos mesos per poder fer front al cost del servei, segons el govern. Així que la taxa de l’aigua s’incrementa un 2,83%, cosa que suposarà uns 0,56€ cada dos mesos i la taxa del clavegueram s’incrementa en 0.50€ cada dos mesos.
Cal destacar també que, tot i que l’augment de tarifes ve marcat en gran part per la pujada de l’IVA, pel que fa al transport escolar, l’Ajuntament de Calafell assumirà aquest augment, “tot i que el servei continua essent deficitari”, com ha recordat la regidora d’Hisenda, Montse López. A més, també s’han simplificat els tràmits de la taxa de comunicació prèvia, que fa referència per exemple a la sol·licitud d’obres. Amb aquesta simplificació el preu d’aquesta taxa també s’ha rebaixat un 50%.
Nous ajuts econòmics per al pagament de l’IBI i la Plusvàlua
A banda de congelar els impostos, l’equip de govern també ha previst, degut a la conjuntura econòmica actual i amb la voluntat de facilitar el pagament de l’IBI i les plusvàlues, aprovar una línia d’ajuts, destinada a col.lectius desfavorits. Aquesta línia d’ajuts ha estat aprovada també avui amb els vots a favor de CIU i PP. Pel que fa a l’IBI, es preveuen ajuts a persones amb escassos recursos econòmics. Els ajuts poden ser d’un 50% de la quota, amb un màxim de 250 euros. Pel que fa a la Plusvàlua, se subvencionaran les transmissions de vivenda habitual en el cas d’aquelles persones que es veuen afectades per l’ impagament de la hipoteca. Aquest ajut pot ser de fins al 95% del total de la quota.
PUBLICITAT
PUBLICITAT