ACTITUDS MÉS CÍVIQUES
01-11-2012 23:36
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
En el marc de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, del 17 al 25 de novembre d’enguany, el Servei de Medi Ambient iniciarà la campanya de reforç i foment d’actituds cíviques durant el reciclatge que es realitza en la recollida Porta a Porta i a la deixalleria. Aquesta campanya s’estructurarà en 3tres grans eixos: reforç i educació ambiental a la deixalleria, acabar amb les incidències reincidents en el porta a porta i incrementar el control a l’empresa CESPA, concessionària del porta a porta, que finançarà un 90% d’aquesta campanya.
Agent cívica a la Deixalleria
Durant el mes de novembre entrarà a reforçar el servei una agent cívica que donarà suport al servei de recepció i segregació dels residus de la deixalleria i, alhora, informarà als usuaris i comerciants de les normes d’utilització de la deixalleria, de la necessitat de disposar d’una targeta d’accés a la deixalleria a partir de l’1 de gener de 2013 i, finalment, dels nous límits màxims diaris d’acceptació de residus que s’aplicaran el 2013, com per exemple la reducció del límit d’acceptació de runes i voluminosos dels 2m3 actuals a 1 m3.
En paral•lel, es col•laborarà amb l’Agrupament Escoltes de Sant Sadurní per organitzar visites guiades a la deixalleria als nens i nenes de l’esplai. Aquesta campanya ha de culminar en l’elaboració d’un vídeo informatiu enregistrat pel propi Agrupament i que es projectarà durant el cap de setmana de la Festa Major al punt informatiu de la deixalleria que s’està habilitant a l’antic magatzem de residus especials.
Redreçar les reincidències en el porta a porta
Per donar continuïtat a la campanya transversal iniciada a principis d’any entre les regidories de Medi Ambient, Governació i Via Pública, també reforçarà el servei una segona agent cívica per endegar un roda de reunions a les comunitats de veïns que més incidències generen en la recollida porta a porta, fent tasques d’educació ambiental.
Més control de la qualitat del servei
I amb l’objectiu d’incrementar els mecanismes de control de la prestació del servei de recollida i reduir les incidències atribuïbles a l’empresa, es realitzarà una auditoria externa per tal d’avaluar punts forts i punts febles del servei prestat per CESPA en l’actualitat i proposar, si s’escau, actuacions de millora. També s’ implantarà un programa web anomenat IMMS per a la tramitació i seguiment de les incidències detectades.
PUBLICITAT
PUBLICITAT