FESTES DE SANT PAU
03-01-2013 23:11
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Les tres colles de foc adultes de Ribes –el Ball de Diables, la Colla Jove i el Drac de Tres Caps– han preparat una panera conjunta per poder finançar el Correfoc de Sant Pau i, d’aquesta manera, evitar la seva supressió. La iniciativa compta amb el suport i la implicació directa de més de 120 comerços del poble, que han fet donacions altruistes valorades en més de 5.000 euros. Els diners que es recaptin amb aquests talonaris ajudaran les tres colles a poder assumir el 70% de les despeses del Correfoc, la qual cosa suposa al voltant de 7.000 euros.
Les butlletes de la panera es podran adquirir durant el proper mes, i per només 1 euro, en diversos establiments de Ribes. El sorteig es farà el divendres 25 de gener, coincidint amb la Festa Major de Sant Pau, a partir de la combinació premiada d’aquell dia per l’ONCE. Entre altres coses, el titular de la butlleta guanyadora podrà gaudir de menús gratuïts per a dues persones, sessions de bellesa i massatge, lots de licors i embotits, peces de roba, articles de joieria i tota mena de vals de compra i de descompte.
El Correfoc de Ribes se celebra de manera ininterrompuda des de 1996 i és un dels pocs actes de foc que tenen lloc a Catalunya durant els mesos d’hivern. Durant els últims anys, i a causa de la crisi econòmica, el govern ribetà ja havia reduït progressivament el seu pressupost amb el consens de les colles organitzadores. En aquesta ocasió, però, plantejava que l’acte passés a ser bianual, de tal manera que s’alternés amb el Correfoc de Sant Joan de les Roquetes.
Davant d’aquesta situació, les tres colles organitzadores van fer un front comú i van començar a buscar alternatives perquè això no fos així. Al final, gràcies a la col·laboració dels comerciants del poble i dels ciutadans que comprin les butlletes de la panera, s’ha pogut invertir la proposta inicial del govern i assegurar que el Correfoc de Ribes se segueixi celebrant puntualment el dissabte abans de Sant Pau.
En aquesta ocasió, la cita serà el 19 de gener. Els actes començaran a les 18h amb la timbalada de convit al pregó que, una hora més tard, donarà pas a l’inici del Correfoc des de la plaça de la Vila. A part de les tres colles organitzadores –el Ball de Diables, la Colla Jove i el Drac de Tres Caps–, el Correfoc d’aquest any també comptarà amb la participació dels Timbalers d’Olivella i del Drac de Vilanova.
PUBLICITAT
PUBLICITAT