TEMPS DE REBAIXES
08-01-2013 13:33
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Bon volum de gent, però menys vendes que en altres anys. Aquesta és la conclusió a nivell comercial que s’ha extret de la campanya nadalenca al Vendrell. Magí Mateu, president del Centre d’Iniciatives i Turisme (CIT), que aglutina bona part dels comerços del Vendrell, afirma que la quantitat de gent que ha vingut per Nadal a la ciutat ha estat “força alta”, però que la quantitat de diners gastada “ha suposat menys de l’esperat”.
“La gent ha repartit més les despeses, i han intentat fer les mateixes compres amb menys pressupost”, argumenta Mateu. Tot i això, l’enfocament de les activitats de cara a atraure a famílies (amb tallers, personatges de Disney...) creu que ha estat molt encertat i ha permès mantenir un volum de gent similar a altres anys. Per contra, Mateu lamenta que el Mercat de Nadal va aplegar pocs comerços, i també que algun dels festius que es podia obrir – com ara el dia 30 – tampoc va comptar amb la implicació del sector. Per Mateu, de cara a altres anys s’hauria d’aconseguir que més establiments obrissin aquests festius.
El problema al respecte és el poc resultat comercial que van obtenir els comerços que van obrir en festiu. La Montse, de la botiga @Roba del carrer Doctor Robert, explica que va obrir els dies 8 i 23 de desembre, però que el moviment de gent era “mínim”. Per això va decidir no obrir el dia 30. Respecte a la totalitat de la campanya, admet que ha estat “molt més tranquil•la que altres festes de Nadal”. En canvi, Josep Mitjans, de la Llibreria Mitjans, es mostra “molt content” ja que ha superat les expectatives previstes. “Les compres tradicionals com les de Reis o el Sant Jordi encara es mantenen”, assevera Mitjans, “el que pot ser dur és el que vingui a partir d’ara”.
Rebaixes sense incidència
Tot i que en el primer dia de Rebaixes es veia força gent pels comerços de la ciutat, les expectatives sobre el resultat que portarà aquesta campanya són incertes. La mateixa Montse de la tenda @Roba creu erroni l’actual model i aposta per retardar-les fins el dia 1 de febrer. “D’aquesta manera la gent no s’esperaria al dia 7 per acabar de fer els regals de Nadal, sinó que els hauria de comprar per força al preu normal”, argumenta.
Des del CIT, Magí Mateu també reconeix que la campanya de rebaixes pot tenir “menys incidència” a causa dels descomptes especials que han fet molts comerços ja durant les festes de Nadal. “Ja no veiem aquell neguit per arribar al dia 7” explica el president del CIT. Mateu pensa que el període de rebaixes hauria de ser “més curt”, de manera que es produïssin més vendes en un període més concentrat.
PUBLICITAT
PUBLICITAT