PUBLICITAT
ORDENANCES MUNICIPALS
05-03-2013 13:32
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.
L’Ajuntament de Sitges rebaixarà el proper any un 50% la taxa d’escombraries i un 45% l’impost de plusvàlua. Paral•lelament, tal com ja ha anunciat el Govern Municipal en reiterades ocasions, per l’any 2014 també hi ha la voluntat de modificar a la baixa el tipus impositiu sobre l’Impost de Béns i Immobles (IBI).
Aquestes mesures suposaran un estalvi de 70€ respecte a l’actual import de la taxa d’escombraries que és de 140€. En el cas de la plusvàlua, la rebaixa farà disminuir la quantitat que haurà de pagar qualsevol persona o empresa per l’increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana en el cas que es produeixi una transmissió.
Amb aquestes mesures l’alcalde de Sitges, Miquel Forns, afirma que “som conscients que donat el context econòmic hem de fer esforços per alleugerir la pressió fiscal sobre el ciutadà”. Tot i això, aquestes mesures no es podran materialitzar fins el 2014 ja que per aquest any, a més de ser inviables jurídicament, eren també inassumibles pel dèficit que encara pateix l’Ajuntament de Sitges i que es preveu que s’hagi corregit considerablement de cara l’any vinent.
Segons Miquel Forns “després d’haver fet un gran esforç, revisar el cost dels serveis i aplicar polítiques de rigor en la gestió de la despesa pública, ara podem prendre aquestes mesures, pensant sempre en el ciutadà”.
Aquesta decisió s’ha pres al marge de les reunions mantingues amb la Plataforma Cívica per uns Impostos i Serveis Justos. Segons el Govern, les demandes de la Plataforma no s’han pogut assumir aquest 2013 però es manté la voluntat de tornar a parlar per posar damunt la taula els eixos dels comptes municipals per al 2014. En aquest sentit, el Govern sitgetà insisteix en què més enllà de les rebaixes fiscals que ha anunciat avui, cal portar al terreny dels serveis municipals qualsevol altre disminució impositiva. Es per això que l’Alcalde insisteix en el fet que “els ciutadans han de conèixer el cost que tenen els serveis municipals i ser conscients que les reduccions d’impostos han d’anar directament associades al replantejament o disminució de determinats serveis”.
Amb l’aplicació de la taxa d’escombraries, les famílies de Sitges han assumit només una part del cost d’aquest servei . A més, es mantenen vigents les bonificacions i descomptes per la utilització de la deixalleria.
Paral•lelament a aquesta rebaixa fiscal del 50% per als ciutadans, l’Ajuntament de Sitges està treballant en un nou pla de servei per a la recollida de les escombraries a Sitges. Un dels principals objectius és millorar el servei en les èpoques de l’any en les que Sitges rep més pressió de visitants. Es per això que aquest estiu el servei es redimensionarà per millorar els resultats de l’estiu passat.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT