Vegueria del Penedès

ADMINISTRACIÓ OBERTA

Instàncies per internet, a Sant Pere de Ribes


Redacció Sant Pere de Ribes

06-03-2013 10:33

L’ajuntament ofereix els serveis del programa Via Oberta que fa més eficient la relació de les persones amb l’administració

Aportar menys documentació i poder realitzar instàncies per internet, entre les principals novetats

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

L’Ajuntament de Sant Pere de Ribes s’ha adherit recentment a la plataforma Via Oberta, una xarxa de col•laboració entre administracions desenvolupada pel Consorci Administració Oberta de Catalunya que té com a objectiu facilitar al màxim possible la relació de les persones amb els ens públics a l’hora de realitzar algun tràmit. Un dels punts forts d’aquest innovador sistema radica en què, en el moment de fer una sol•licitud, no serà necessari tornar a presentar aquella documentació que ja consti als fitxers de les diferents administracions com poden ser l’Agència Tributària o la Seguretat Social, amb la comoditat que implica no haver d’aportar tants documents com es venia fent fins ara.  En qualsevol cas, però, l’ús d’aquest nou canal és opcional i qui ho desitgi podrà continuar tramitant els seus assumptes pel format tradicional d’aportar tots els escrits en suport paper.

Per poder utilitzar els serveis del Via Oberta, la persona o entitat interessada ha de signar una autorització on doni el seu consentiment perquè el personal de l’ajuntament de Sant Pere de Ribes pugui accedir directament i de manera instantània a la informació que li sigui necessària per dur a terme el requeriment en concret, que pot comprendre des de consultar dades de la declaració de la renda, del padró o de l’atur, per exemple. Amb aquest procediment telemàtic s’aconsegueix retallar els temps d’espera i el volum de la documentació que cal presentar per fer una gestió, i, conseqüentment, es guanya en comoditat i agilitat en la tramitació de temes com subvencions a entitats, ajudes escolars, o altres qüestions (exempcions i/o bonificacions de la taxa d’escombraries,...). Per a l’alcalde de Sant Pere de Ribes, Josep Antoni Blanco, són precisament aquests dos conceptes, reducció de l’espera i del volum de documents, els més significatius del Via Oberta. Blanco considera que “aquest nou mètode de treball és beneficiós per ambdues bandes, tant per a la ciutadania, com per al personal de l’administració” i respon a la voluntat de “procurar fer els tràmits i les gestions que els veïns han de fer a l’ajuntament de manera més fàcil”. La valoració que fa l’alcalde del seu funcionament és positiva “ja que en poc temps portem gestionades unes 300 peticions amb aquest sistema”.

A tot això cal afegir que el projecte Via Oberta també busca potenciar l’ús de les noves tecnologies amb la finalitat de reduir desplaçaments. En aquest sentit, una de les opcions més interessants que hi ha disponibles és la possibilitat d’introduir instàncies mitjançant la plataforma e-TRAM, a través de la qual també s’atenen queixes i suggeriments o la recollida de mobles i trastos vells al carrer. Totes aquestes gestions es poden fer des de la pàgina web municipal. L’alcalde, Josep Antoni Blanco, ha volgut destacar les possibilitats que ofereixen aquestes noves tecnologies i xarxes “que permeten a la nostra ciutadania, des de qualsevol indret i a qualsevol hora, poder fer la demanda que consideri oportuna sense haver-se de desplaçar a l’ajuntament”. Per poder utilitzar l’e-TRAM s’ha d’estar en possessió del certificat digital idCAT que s’expedeix a les mateixes OAC.


Les dades de les OAC durant el 2012

Les OAC són la porta d’accés a l’ajuntament de les diverses demandes plantejades per la ciutadania. Només durant el 2012 es van fer 15.624 registres d’entrada. Algunes de les gestions que s’hi fan són referents al padró d’habitants (que se situa en 30.716 persones, 22 més que el 2011), els avisos per a la recollida de mobles (842 peticions), o incidències a la via pública, com queixes i suggeriments del veïnat (se n’han fet 194).

Pel que fa a la tramitació de les sol•licituds electròniques a través de la plataforma e-TRAM, n’hi ha hagut un total de 114. Les més destacades tenen a veure amb la realització d’una instància genèrica (55), demanar volants per al padró (24), i queixes i suggeriments (22). També s’han tramitat un centenar de certificats digitals idCat (105), i s’han exposat 701 anuncis/edictes al taulell d’anuncis municipal tant del propi Ajuntament com externs.

Les dependències de les Oficines d’Atenció Ciutadana estan a Can Puig, al carrer Major 110 de Ribes, i a l’edifici institucional de la Vinya d’en Petaca de les Roquetes. Els horaris d’obertura són de dilluns a divendres de 08’30 a 14h. També obre per les tardes, els dilluns i dimecres de 16 a 19h (a Ribes), i dimarts i dijous de 16 a 19h (a les Roquetes). El seu telèfon és el 938967300 (extensió 1).

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.