WORKSHOP THE MEETINGS SPACE FORUM
07-03-2013 17:33
El Sitges Convention Bureau, el programa de l’Agència de Promoció Turisme de Sitges, dedicat al turisme de negocis, ha estat al Workshop The Meetings Space Forum celebrat a Berlín en una proposta win win. El workshop ha reunit a 66 representants de les agències organitzadores més influents de la indústria de turisme de reunions europea. El 50% procedents de UK, 20% d’Alemanya, 17% dels països nòrdics, 9% de Rússia i el restant 4% de Suïssa. Durant les jornades s’han realitzat entrevistes face to face amb agenda pre-concertada, sessions d’intercanvi d’idees, networking i altres activitats professionals per establir i reforçar els vincles comercials. L’objectiu és augmentar el flux de peticions de turisme de negocis a Sitges.
El Sitges CB va realitzar un total de 25 entrevistes, amb 6 organitzadors de reunions d’Alemanya, 5 de Regne Unit, 5 de Suècia, 3 de Suïssa, 3 de Rússia, 2 de Dinamarca i 1 de Noruega. Durant les entrevistes es va presentar Sitges com a seu principal per a reunions i una alternativa real a Barcelona. El treball público-privat que es desenvolupa des de l’Agència de Promoció Turisme de Sitges i el seu programa especialitzat en el segment de turisme de reunions, el Sitges CB , fan que Sitges es mantingui com a segona destinació de Catalunya en nombre de congressos, convencions, incentius i jornades desprès de la ciutat de Barcelona.
En el marc d’aquesta reunió, Sitges ha sortit ha sortit reforçada, ja que agències tan reconegudes en l’organització de reunions com Carlson Wagonlit o Helmbriscoe del Regne Unit, i que treballen amb el municipi, han avalat la destinació. Aquestes empreses han estat ambaixadores excel•lents en valorar molt positivament les seves experiències en l’organització de les reunions a Sitges tant pel que fa a establiments, qualitat dels serveis i altres valors afegits com la seguretat i les possibilitats d’activitats complementàries.
Pel que fa a noves tendències en l’organització de reunions, les iniciatives ecofriendly i back to the roots estan molt ben valorades. En aquest sentit, Sitges es troba ben posicionada i té molt a oferir amb la riquesa i preservació de les seves tradicions, l’obertura del nous establiments hotelers com l’Hotel Av. Sofia, primer hotel d’Europa i tercer del planeta que aconsegueix la màxima certificació mediambiental LEED® Platinium (Leadership in Energy & Environmental Design i altres iniciatives com Slowfood Garraf i el moviment km. 0.
L’encant i personalitat de Sitges, la seva proximitat a l’aeroport internacional de Barcelona, l’Auditori de Melia amb 1.380 places, el Centre de Congressos de Dolce Sitges amb 500 places, les més de 100 sales de reunions de fins a 700 places i les 3.000 places hoteleres distribuïdes en 13 hotels de 5 i 4 estrelles a més de la variada oferta d’espais singulars, restauració i activitats complementàries fan que Sitges esdevingui una destinació molt competitiva i ideal per aquest segment de turisme.
L’objectiu del Sitges CB aquest 2013 és reforçar la promoció i explicar les novetats de l’oferta pel turisme de negocis de Sitges entre els mercats europeus madurs amb marcada recuperació econòmica com és el Regne Unit, Alemanya i Suïssa. Una altra prioritat és obrir mercat en altres destinacions com els Països Nòrdics o mercats emergents com és el rus.
Fira ITB
L’ Agència de Promoció Turisme de Sitges està també present aquesta setmana a Berlín, a la fira ITB dedicada al turisme vacacional; una de les més importants a nivell internacional, conjuntament amb la World Travel Market de Londres i Fitur a Madrid. És un certamen dirigit tant a públic professional com públic general. Sitges participa a la fira sota el paraigua de la Diputació de Barcelona dins l’estand de l’ Agència Catalana de Turisme amb el lema “Barcelona bietet viel mehr” ( Barcelona és molt més) i la marca “Costa Barcelona”.
Els turistes alemanys pertanyen a un dels mercats emissors que més viatgen cap a Espanya. Per a Sitges, segons les estadístiques anuals realitzades per l’Oficina d’Informació Turística, durant el 2012 van representar el 3er mercat internacional emissor, per darrere de França i Regne Unit. El perfil del turista alemany és el d’una persona d’una mitjana d’edat de 40 anys, de classe econòmica mitja / alta i que busca allotjament majoritàriament de 3 i 4 estrelles,on s’hi està de vacances entre 6 i 12 units. El seu motiu principal per a viatjar és el de descansar i ho acostuma a fer acompanyat de família o amics. El principal mitjà de transport és l’avió. El 38% dels turistes alemanys planifiquen el seus viatge a través de touroperadors o agències de viatges, i el 62% per compte propi. Per tant, aquest és un turista potencial molt important per al municipi.
PUBLICITAT
PUBLICITAT