JOVENTUTS MUSICALS
21-03-2013 23:01
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
La primera Setmana Catalunya – Amèrica s’inaugura aquest divendres a les 19.00 h a l'Estudi Vidal (c/d'en Bosch, s/n). L’alcalde de Sitges, Miquel Forns; la regidora de Cultura, Mireia Rossell; i el president de Joventuts Musicals (JJ.MM), Raül López, presentaran l’acte que comptarà amb l’assistència del Cónsul de Colòmbia a Barcelona, Carlos Manuel Pulido. Impulsada per JJ.MM, el cicle vol recordar els llaços històrics entre Sitges i Cuba, i mostrar el ric llegat cultural que van deixar les intenses relacions històriques entre Catalunya i Amèrica, així com la inesborrable petjada en les manifestacions artístiques catalanes i el nou continent.
El guitarrista Juan Mario Cuellar serà l’encarregat de donar aquest dissabte el tret de sortida al cicle de concerts de la Setmana Catalunya-Amèrica. L’endemà, diumenge 24, actuarà la soprano Nuria Vilà; el dijous 28 hi haurà el Duo Altbass i Nelsa Baró, divendres 29 el Quartet Q-Arte, dissabte 30 el Trio Arriaga amb les Quatre estacions porteñas de Piazolla, entre d’altres obres; i per finalitzar la mezzosoprano, Marisa Martins. Totes les actuacions tindran lloc a les 19.00 h al Saló d’Or del Palau Maricel. Es tracta de propostes molt variades que faran un recorregut per diversos compositors americans vinculats a Catalunya i d'autors catalans amb grans llaços amb Amèrica llatina.
Paral•lelament la Setmana Catalunya-Amèrica presenta dues exposicions que es podran veure a l’Estudi Vidal. La primera, La Catalunya i l’Amèrica dels paisatges, organitzada pel Cercle Artístic, proposa conèixer a través de diferents autors sitgetans paisatges que conformen la geografia dels territoris a través de la pintura i l'escultura nom i comptarà amb la presència del pintor colombià resident a Catalunya Duvan López.
La segona, ubicada a la primera planta de l’Estudi, serà Recorreguts per Bogotà, una exposició fotogràfica que ofereix una particular visió de Bogotà.
A la seu del Grup d’Estudis Sitgetans es commemorà el 56è aniversari del Pacte de Sitges. L’acte serà diumenge 24 a les 12.30 h a càrrec de Margot Martinez. Divendres 29 a les 17.30 es presentarà el llibre La Saga dels catalans a Cuba on es podran veure molts noms i cognoms d’avantpassats sitgetans que varen viatjar a Cuba a fer fortuna.
Per últim, les ja tradicionals rutes per l’arquitectura dels americanos i del modernisme.
PUBLICITAT
PUBLICITAT