Vegueria del Penedès

ORDRE ALS PISOS SOCIALS

Vilanova crea una comissió de seguiment del parc d'habitatges municipal


Redacció Vilanova i la Geltrú

09-04-2013 18:33

Gestionarà els 59 habitatges destinats a famílies amb problemàtiques socials

Lloveras: 'cal fer un seguiment i assegurar-nos que els pisos estiguin en òptimes condicions, i que els ocupin les famílies que més necessitat en tinguin'

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú disposa d'un parc de 59 habitatges que destina a les famílies més castigades per la crisi. Per lluitar contra la greu problemàtica social que suposa l'accés a l'habitatge en l'actualitat, hi ha 59 famílies que ara mateix estan vivint en aquests pisos, mentre els Serveis Socials municipals tenen una llista d'espera de 130 famílies més.

Per poder fer una òptima gestió d'aquests pisos s'ha creat una base de dades comuna entre els departaments de Serveis Socials, Habitatge i Hisenda, i la comissió informativa de Serveis a les Persones va proposar la creació d'una comissió de seguiment del parc d'habitatges municipals.

Una proposta que va ser aprovada per unanimitat en el Ple d'ahir al vespre, on tots els grups polítics van constatar la necessitat de posar fil a l'agulla en el tema de les creixents problemàtiques socials i d'accés a l'habitatge, i la necessitat de tractar amb cura i sensibilitat aquests temes.

El regidor d'Hisenda, Recursos Humans i Organització Interna, Miquel Àngel Gargallo, ha explicat aquest matí en roda de premsa que calia crear aquesta comissió perquè "la situació era complexa, no s'havia revisat des de feia temps, i ens hem trobat situacions il·lògiques. Primer vam voler veure el perfil dels usuaris, l'estat dels pagaments i l'estat de manteniment dels habitatges, i vam decidir augmentar l'eficiència i posar ordre perquè hi ha molta necessitat social d'aquests pisos".

Per la seva banda, l'alcaldessa Neus Lloveras ha recordat que l'habitatge és una de les prioritats del govern municipal, i ha dit que "cal fer un seguiment i assegurar-nos que els pisos estiguin en òptimes condicions, i que els ocupin les famílies que més necessitat en tinguin".
La voluntat del govern és augmentar el parc d'habitatges municipals, i per això estan negociant amb bancs i propietaris de pisos buits. 

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.