Vegueria del Penedès

MANIFEST PEL PRIMER DE MAIG

#tempsdelluita pels drets socials i laborals


EUiA Garraf Vilanova i la Geltrú

29-04-2013 19:04

Davant el Primer de Maig, EUiA cridem a la lluita i la mobilització a la majoria social afectada per les polítiques de l’austericidi i el deute

#tempsdelluita

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

El Primer de Maig és el dia internacional de la classe treballadora, que avui té múltiples expressions: les persones assalariades, autònomes, precàries, aturades, no remunerades, també les que pateixen l’economia submergida i aquelles a qui la legalitat no reconeix el dret de ciutadania.

Ens trobem en una situació d’emergència social i col·lapse democràtic on els drets humans són vulnerats sistemàticament. S’ha dinamitat el consens social del que va pretendre ser l’estat del benestar i hem entrat en un nou cicle d’acumulació per despossessió: l’1% augmenta beneficis i privilegis per la via de destruir els serveis públics, els drets socials i robar-nos fins la vida al 99%. Atur, pobresa, desnonaments, risc d’exclusió de moltíssimes famílies, desesperació, suïcidis... en són les conseqüències.

Uns governs deslegitimats per la corrupció actuen pel benefici de l’1% i en contra dels interessos de la immensa majoria de la població. Les mesures econòmiques i legislatives imposades per la troika i aplicades per aquests governs són contínues agressions contra la classe treballadora, contra els interessos del 99%. En són un bon exemple les reformes de les pensions i la contrareforma laboral del PP, recorreguda davant el Tribunal Constitucional per IU, que no només ha destruït llocs de treball sinó que ha fet estructural la precarietat i ha dinamitat la negociació col·lectiva.

La negociació col·lectiva és fonamental per als treballadors i les treballadores, més en un sistema empresarial on el 98% són empleats d’empreses de menys de 50 treballadors. És garantia de protecció dels drets laborals i també d’eradicar les desigualtats de gènere en les condicions laborals i salarials,
que encara discriminen les dones.

L’atac frontal a la negociació col·lectiva suposa així mateix la fi del diàleg social imposat per les pròpies elits econòmiques. Això comportarà una nova fase en el conflicte social on les classes populars i treballadores estan construint una nova legitimitat mitjançant l’apoderament, la solidaritat i la desobediència civil. EUiA estem convençuts que l’ampli ventall de mobilitzacions -des de l’ocupació d’un centre de Salut a la paralització d’un desnonament, des de la mobilització per l’impagament del deute il·legítim al foment del cooperativisme social- i amb la vaga general com a expressió superior, han d’estar dirigides cap la destitució de l’actual poder polític.

Aquest Primer de Maig és temps de lluita, és temps de compromís amb el món sindical i els moviments socials per dignificar el món del treball. És un dia d’acció, reivindicació i solidaritat amb la classe treballadora de tot el món en la perspectiva de construir alternatives al sistema capitalista.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.