AQUEST CAP DE SETMANA
02-05-2013 16:41
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Amb l'objectiu de gaudir d'un Sitges més net, a partir d'aquest cap de setmana el servei manual de neteja s'incrementarà en el torn de tarda al centre de la vila. El reforç d’operaris es durà a terme durant els caps de setmana del mes de maig i a partir de la segona quinzena de juny el reforç serà diari. El nou pla contempla també que durant l'estiu hi haurà un servei diari de neteja de carrers amb aigua i, cada dues setmanes, els principals carrers per a vianants tindran un tractament de neteja amb desengreixant. Paral•lelament a aquestes actuacions també s'incrementa la freqüència de la recollida comercial pel que fa al buidatge de vidre que passa de 3 a 4 vegades i es reforça amb una persona més la recollida del cartró. A més, amb l'inici de la temporada alta també es farà un buidatge addicional al migdia dels contenidors de rebuig situats al perímetre del centre de la vila. Pel que fa a la recollida selectiva hi ha dos equips que buiden els contenidors de vidre, paper i envasos en funció de les necessitats de cada sector i amb l'arribada màxima de visitants també s’afegirà un servei més els dissabtes a la tarda.
Aquestes mesures formen part d’un nou pla de neteja, que com explica el regidor de Via Pública, Lluís Marcé, “és fruit de la voluntat de posar en marxa tot un seguit de millores, ja que érem conscients que calia replantejar el servei després d’avaluar la temporada passada”. CESPA, és l’empresa concessionària del servei de neteja a Sitges. A l’inici de la legislatura, el deute amb l’empresa era de 9 milions d’euros. En aquest sentit, Lluis Marcé explica que “ha estat una tasca dura poder renegociar el deute a la baixa, però haver-ho aconseguit i poder, finalment, comptar amb una partida pressupostària major per aquest any, ens ha permès pactar un pla que esperem que serveixi per millorar notablement la neteja dels nostres carrers, barris i urbanitzacions”. Per aquest exercici, l’Ajuntament ha incrementat en 600.000€ la partida pressupostària destinada a la neteja del municipi.
En l’àmbit de la neteja i les millores per a Sitges a les zones on hi ha més presència de visitants, la regidoria de Via Pública també té prevista una actuació a la zona de l’estàtua de El Greco al Passeig de la Ribera. Abans de l’estiu s’instal•larà un tancat que evitarà l’accés dels vianants a la zona verda que envolta el monument i que no està plantejada per al seu ús com a zona de lleure.
El sistema de neteja a Sitges
El servei de neteja de Sitges es realitza 365 dies l’any i inclou tot el casc urbà, el Passeig, les urbanitzacions, el polígon Mas Alba, el poble de Garraf i Les Botigues de Sitges. L’extensió territorial que cal mantenir és àmplia, però la zona que rep un índex de visitants més elevat i per tant que té una pressió més forta és la del centre de la vila i el Passeig. Per mantenir la vila neta, la Regidoria de Via Pública coordina el treball amb l’empresa concessionària de la neteja al municipi, CESPA, amb l’objectiu d’implementar un sistema òptim i que doni resposta a les necessitats reals que té una vila turística. Però el gran impediment en els darrers anys ha estat la manca de pressupost i l’elevat deute que hi havia amb CESPA, el més gran de tot l’Ajuntament, dos factors que han repercutit directament en la imatge de Sitges.
El servei de neteja de Sitges es porta a terme mitjançant dos sistemes diferents, el manual i el mecànic. El manual es fa amb 4 operaris que recorren els carrers del municipi amb els carrets i 7 persones més que ho fan amb vehicles de petites dimensions, fet que permet arribar a totes les urbanitzacions i racons del municipi. El segon sistema és el mecànic i es fa amb el que s’anomena escombradora que és de 4 equips formats per conductor i peó.
Sectors adjacents al centre com Oasis, Poble Sec o Sant Sebastià, entre altres, es netegen dues vegades a la setmana de manera mecànica i a dies alterns manualment. Amb tot, el sistema està pensat per garantir presència diària dels equips de neteja. Pel que fa a les urbanitzacions s’escombren mecànicament una vegada a la setmana. Aquesta freqüència, ve recolzada amb presència d’un equip de buidat de papereres.
Pel que fa a la recollida d’escombraries, hi ha sis equips que es divideixen en funció del sistema de buidat del contenidor. Tres camions fan els torns de matí, tarda i nit, i realitzen el buidatge de rebuig i matèria orgànica, i dels tres restants un realitza el buidat dels sectors amb carrers molt estrets com Sant Crispí, Sant Sebastià o el poble de Garraf, i els altres dos fan la recollida porta a porta en el torn de nit al centre de la vila.
Els dilluns, dimecres i divendres s’ofereix el servei de recollida de mobles i utensilis vells. Per sol•licitar aquest servei s’ha de trucar al telèfon 93 8947525 on se li indica a la persona el dia i l’hora que passaran a buscar els residus al seu domicili. Aquest servei és totalment gratuït i destinat únicament a particulars.
Deixalleria Municipal
L’Ajuntament de Sitges amb la col•laboració de l’empresa CESPA ha instal•lat un nou dispositiu a la Deixalleria Municipal a través del qual, mitjançant una targeta intel•ligent, es registraran de manera automàtica les aportacions que es facin a la deixalleria. Això permetrà poder tramitar directament el descompte addicional del 20% de la taxa per la recollida d’escombraries que el Govern ja ha reduït aquest 2013 en un 50%.
Les persones interessades en tenir la targeta, l’han de demanar a l’OAC mitjançant una instància, ja que a partir de l’1 de juny serà imprescindible per poder tramitar la bonificació.
L’horari de la Deixalleria Municipal és de 10 a 14 i de 16 a 20 de dilluns a dissabte i de 10 a 14 els diumenges.
PUBLICITAT
PUBLICITAT