Vegueria del Penedès

INFRAESTRUCTURES

Metro Penedès? Perquè no


Jaume Casañas Cunit

05-05-2013 9:19

Que la franja marítima de l’Àmbit Funcional de Planificació del Penedès, funciona com una única conurbació, podria ser una bona hipòtesis per començar una investigació

Metro

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

En els últims anys, la morfologia urbana dels municipis que hi ha entre Sitges i el Vendrell ha anat creixent, fins ajuntar-se algunes parts d’aquests municipis formant un continu urbà, el passeig marítim n’és un molt bon exemple.

Resulta que les vies de comunicació entre aquest municipis són; la C-31, la C-32 i les Rodalies de Barcelona, un servei operat per RENFE.

Els últims mesos alguna cosa s’està movent per tal d’afavorir la mobilitat entre tots aquest municipis; recollida de firmes per part d’una coordinadora ciutadana, reclamacions a nivell polític fetes pels dos consells comarcals, el del Baix Penedès i el del Garraf...i de moment sembla que està donant uns primers fruits...

El que proposem amb aquest escrit és una opció que podria afavorir la mobilitat interna entre aquest municipis, i que permetria la compactació territorial del conjunt de la conurbació, i podria ajudar, i molt, a la recerca de la complementarietat entre tots aquest municipi, es tracta d’elaborar un projecte per tal de definir un Metro del Penedès.

Cerca una possibilitat que consistiria en tenir un servei de metro, combinat amb el Rodalies de RENFE, ja existent, per tal de donar una freqüència de pas entre Sant Vicenç de Calders i Sitges d’un tren cada 15 min.

No podem canviar el territori que tenim, i que segurament és un dels més castigats per la crisi, de tot Catalunya, però el que no hem de defugir mai és d’intentar trobar solucions per tal de fer-lo més competitiu a nivell econòmic i també a nivell social.

No només parlem de mobilitat, aquest projecte del Metro del Penedès, pot tenir un seguit d’aplicacions en d’altres camps, com per exemple, el turístic. Per exemple poder combinar l’entrada als museus del Vendrell, Calafell, Cubelles, Vilanova i la Geltrú i Sitges, amb el tiquet d’aquest hipotètic Metro del Penedès, aquest n’és només un d’exemple. Oferint així tot un ventall de possibilitats al visitant i fent l’oferta turística de cada municipi més atractiva degut a aquesta complementarietat.

I per no oblidar la visió de conjunt que s’ha de tenir de l’Àmbit Funcional de Planificació del Penedès, aquesta proposta es podria allargar fins a Gelida, passant per Sant Vicenç de Calders.

En breu, i gràcies a les gestions del Consell Comarcal del Baix Penedès, el servei de Rodalies de RENFE de Tarragona i de Barcelona es trobaran a Sant Vicenç de Calders, un exemple més que si una cosa té bona el Penedès és la seva localització, aprofitem-ho internament per fer del nostre territori un territori competitiu i atractiu.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.