Vegueria del Penedès

CONFLICTE AL SERVEI DE NETEJA

Jaume Domingo: 'aquest no és el pressupost que a mi m'hauria agradat'


Redacció El Vendrell

22-05-2013 15:28

El regidor de Gestió de Residus i Neteja Viària ha lamentat que en el pressupost d’aquest any encara no es podran augmentar els serveis de neteja de carrers

Des de la regidoria s’entén el malestar dels treballadors de FCC que veuran com l’ERO s’allarga més enllà del que estava previst en un inici

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

El regidor de Gestió de Residus i Neteja Viària ha lamentat que “en el pressupost d’aquest any encara no es podran augmentar els serveis de neteja de carrers”. Des de la regidoria s’entén el malestar dels treballadors de FCC que veuran com l’ERO en què ara es troben s’allargarà més enllà del que estava previst en un inici.

Jaume Domingo ha dit que “aquest no és el pressupost que a mi m’hauria agradat, però les circumstàncies fan que sigui l’únic possible i ara el que cal es trobar la manera que per al 2014 es puguin recuperar els treballadors de l’ERO i augmentar els serveis”.

Malgrat la situació creada, en aquests moments, la regidoria està negociant amb l’empresa adjudicatària la incorporació de tots els treballadors de l’ERO al reforç dels serveis d’estiu. El regidor creu que “tant l’ajuntament com l’empresa FCC, han de fer tot el possible per arribar a un acord, i la voluntat de l’ajuntament es que així sigui”.

Des de la regidoria es dóna les gracies als treballadors que ara estan fent el servei de neteja perquè “som conscients de l’esforç que estan duent a terme i perquè estan responen a una situació complicada amb moltíssima professionalitat i responsabilitat”, segons Jaume Domingo.
En aquest sentit, Domingo ha demanat a la ciutadania que rebutgi de manera activa totes aquelles actituds que comporten embrutar els carrers per manca de civisme, com ara els excrements dels gossos, menjar deixant les restes a terra, o llençar xiclets, burilles i papers a terra.

Des de la regidoria s’ha recordat que la neteja viària no es paga directament des de la taxa d’escombreries, sinó que surt dels ingressos generals de l’ajuntament. Segons, Jaume Domingo, “aquesta situació ha comportat una situació pressupostària, per aquest any, que ha fet que es prioritzessin altres serveis abans que el de neteja viària”.

Pel que fa a l’increment de la taxa d’escombraries, Domingo, ha volgut puntualitzar, que “el servei de recollida i eliminació d’escombreries tindrà millores aquest mateix any, ja que allò que paga de taxa la ciutadania s’ha de veure reflectit en el servei”.

Jaume Domingo ha recordat que “el repte principal que tenim tots els vilatans en el tema de residus, és treure el Vendrell de la llista dels municipis que menys reciclen de Catalunya i això només serà possible si tots plegats ens en fem responsables”.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.