DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FAMÍLIA D'ARTISTES SITGETANS

Sitges reuneix l'obra dels Germans Albors


Redacció Sitges

28-05-2013 9:58

La mostra, instal•lada a l’Edifici Miramar, permetrà contemplar la diversitat artística de les obres de Jordi, Jesús, Lluís i Agustí Albors

Fins al 28 de juliol, les seves creacions compartiran espai per primera vegada amb l’objectiu de mostrar la seva passió per l’art des de tècniques i temàtiques diferents

Jordi, Jesús, Agustí i Lluís Albors representen una família d’artistes sitgetans. Amb trajectòries artístiques i vides diferents, les creacions dels quatre germans s’apleguen per primera vegada i de manera conjunta en una mostra a la planta baixa de l’Edifici Miramar. Des del 31 de maig fins al 28 de juliol, l’exposició oferirà una àmplia selecció d’obres realitzades pels germans al llarg dels darrers cinquanta anys. En el mateix espai es podrà descobrir tant l’univers artístic de cadascun d’ells com la seva passió comuna per l’art.

L’exposició s’estructura en 4 àmbits un per a cada artista. En el cas de Jordi Albors, es podrà veure la seva primera exposició antològica. Les obres permeten copsar la seva gran capacitat de domini del dibuix i de la tècnica a l’oli. Per la seva part, Lluís Albors realitza una mostra molt personal que repassa la seva trajectòria artística com a dissenyador gràfic, creatiu publicitari i il•lustrador. Amb un domini també del dibuix, mostra obres iròniques i amb una gran perfecció de la tècnica. L’evolució del pintor Agustí Albors també serà present a la mostra. Molt conegut, per les seves portades de Festa Major i Carnaval al setmanari L’Eco de Sitges, l’artista té una obra molt singular. En aquesta ocasió, Agustí Albors exhibirà els nous quadres, basats en la geometria, en les línies pures que tenen com a font d’inspiració els grans clàssics de la pintura, l’arquitectura i l’escultura. L’exposició donarà continuïtat a l’exposició, que ja va realitzar l’any 2008 a la Sala Vaixells del Palau Maricel. La mostra resseguirà també Jesús Albors com a fotògraf que capta amb la seva càmera moments vitals intensos, així com detalls poètics de paisatges de Sitges i retrats. Com la resta dels seus germans, Jesús Albors va estar molt vinculat a la cultura popular de la vila.

El recorregut de l’exposició finalitza amb un espai comú on es reuniran les creacions més personals i de joventut, juntament amb les obres que mostren la implicació amb la vida cultural i les tradicions de Sitges a través de programes i cartells de Festa Major, Santa Tecla i d’altres esdeveniments festius i culturals, es podran veure a la rotonda de l’Edifici Miramar.

La inauguració de l’exposició Els Germans Albors serà aquest divendres a les 20h a l’Edifici Miramar

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.