RENDA GARANTIDA CIUTADANA
19-06-2013 21:55
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Els acords assolits en el ple municipal de Cubelles respecte a la ILP són el següents:
PRIMER.- Donar a conèixer aquesta iniciativa mitjançant els mitjans de comunicació locals.
SEGON.- Donar suport el procés de recollida de signatures de l'esmentada Iniciativa Legislativa Popular (ILP).
TERCER.- Donar trasllat d’aquests acords als grups parlamentaris del Parlament de Catalunya, a la Comissió Promotora de la ILP, i a les entitats del municipi.
La Renda Garantida Ciutadana es una prestació econòmica per garantir que tothom tingui uns ingressos per sobre del llindar de la pobresa, d´acord amb l´article 24.3 de l´Estatut d´autonomia de Catalunya.
Ja hi ha vigent una llei de la Generalitat de Catalunya (llei 13/2006 que estableix l´indicador de rendes de suficiència per a la valoració de l´estat de necessitat que fixa la quantia de 664 euros mensuals per 12 pagues l´any.
Aquest renda es una prestació de caràcter individual però amb un requisit d´accés vinculat a la situació econòmica de la persona, i en el seu cas , del nucli familiar o de convivència.La persona que cobri la renda mínima té unes obligacions i entre elles,no pot rebutjar una oferta de treball adequada a les seves capacitats.
La renda mínima es un dret suplementari, és el dret a cobrar la quantitat necessària per que, sumada als ingressos que ja es tingui per qualsevol raó s´arribi als 664 euros mensuals.
Per recolzar aquesta iniciativa, els divendres 21 i 28 de Juny ICV-EUiA de Cubelles posarem una taula a la plaça Melcior Güell (al costat de la plaça del mercat) de 10 a 13 hores on recollirem signatures per la ILP per una Renda Garantida Ciutadana.
Així també ,ICV-EUiA vol animar als cubellencs i cubellenques ,entitats, sindicats i partits a signar la ILP i col.laborar en la recollida de signatures.
ICV-EUiA Cubelles
PUBLICITAT
PUBLICITAT