2 PRIMERS ANYS DE GOVERN MUNICIPAL
11-07-2013 18:57
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Arribar a la meitat de qualsevol projecte sempre és complicat ja que significa que s'és en aquell punt d'inflexió on es culmina la feina o els esforços han estat en va. A Vilanova ara ens trobem a meitat de legislatura on el Govern Municipal després de dos anys batallant contra l'herència rebuda, la difícil situació econòmica i el context social on es troba el país decideix culminar la seva feina amb el millor balanç possible, sent molt conscient de la solitud i els pocs suports puntuals que ha tingut.
Aquest darrer mes s'han complert els 2 primers anys de Govern Municipal de CiU. Ha basat les seves actuacions en el seu programa fins allà on se li ha permès i en base a 5 grans eixos com són: Transparència , Eficiència, Sostenibilitat, Administració Propera i Foment de la Participació Ciutadana. D'aquesta manera ha centrat les polítiques municipals en 3 grans punts: Serveis a les Persones, Recuperació Econòmica i Sanejament de les Finances Municipals.
La desocupació ha estat un dels principals esculls del Govern Municipal ja que la capacitat de creació d'ocupació municipal és limitada i molt regulada. Però no per això s'ha deixat de lluitar contra la desocupació a la ciutat. S'ha fet del potencial turístic de Vilanova mitjançant la presència municipal en diferents fires de turisme, la creació d'una taula de comerç i turisme, la promoció gastronòmica de la ciutat, el impuls del museu del mar i el projecte d'acollida turística al far, eixos de promoció econòmica i de creació d'ocupació.
A més aquest Govern Municipal ha creat l'oficina d'activitat econòmica, ha atret a la nostra ciutat diferents empreses tecnològiques i ha augmentat l'aprofitament del Port de Vilanova, aconseguint per aquest últim una inversió de 300.000 euros per part de la Generalitat en els propers anys.
El Govern Municipal ha estat molt conscient de la magnitud del drama que representa la crisi econòmica i per tal que no esdevingui una greu crisi social ha mantingut el pressupost per ajudes a les persones, i fins i tot a augmentat algunes partides, com l'augment en un 29 % en serveis socials ó en un 84 % els ajuts econòmics durant el 2013 .
Què representa tot això? Ni més ni menys que el compromís amb els ciutadans de Vilanova i la Geltrú: un projecte de ciutat definit i amb clara vocació social. Han estat dos anys difícils però plens d'actuacions i en vindran més que donaran a la ciutat un nou impuls com son: L'ampliació del pas sota la via, l'ampliació de les instal·lacions esportives de Vilanova o el compromís ja existent tant de l'Ajuntament com de la Generalitat vers el nou hospital.
Totes aquestes actuacions, malgrat les dificultats actuals, ens fan veure que estem en el bon camí per construir la Vilanova del futur. Una Vilanova.
PUBLICITAT
PUBLICITAT