PUBLICITAT
DIADA A ALACANT
22-07-2013 16:24
Prop d’un centenar de castellers dels Xicots de Vilafranca han participat aquest cap de setmana en els actes de commemoració dels 500 anys de l’església de Sant Salvador de Mutxamel, a la comarca de l’Alacantí. Ha estat el segon cop que han actuat al País Valencià en poc més d’un més.
Els Xicots van fer dissabte al vespre els primers castells alçats a Mutxamel, davant l’admiració d’una plaça plena. Els vermells van oferir el 4de7 amb l’agulla, el 3de7, el 4de7, el 5de6 net i el pilar de 5. Ha estat la millor actuació efectuada a l’Alacantí, comarca per on han passat diverses colles. L’any 1997 els Xicots ja havien actuat a la ciutat d’Alacant.
La sortida ha servit per fer colla, turisme i contactes per a futures expedicions. Els vilafranquins van estar acompanyats musicalment per l’Escola de grallers dels Xicots i entre castell i castell també van oferir el seu repertori els Dolçainers i tabalaters “El Nuvolet de Mutxamel”. Tot en un ambient festiu i fent els de Cal Noi-Noi d’ambaixadors de la cultura catalana i del fet casteller.
La propera sortida dels vermells serà aquest diumenge a Salt. on podrien portar castells de la gamma de vuit. Recordem que enguany ja han fet dos de8 i estan treballant per estrenar el 4de8 i la torre de 7.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT