SUMES? ENS COSTARÀ MENYS
30-07-2013 17:01
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
El Consell Comarcal del Baix Penedès, a través de l’Empresa comarcal de serveis mediambientals del Baix Penedès (ECOBP), ha posat en marxa la campanya “Sumes? Ens costarà menys”, que es marca l’objectiu de doblar la recollida selectiva de residus municipals a la comarca en dos anys. Actualment el Baix Penedès és de les comarques de Catalunya que menys recicla i el president del Consell Comarcal, Joan Olivella, ha afirmat en la presentació aquest dimarts 30 de juliol de la campanya que “tenim un repte amb aquest objectiu de doblar la recollida selectiva a la comarca i per això hem volgut apropar molt les bateries de contenidors a la ciutadania i impulsar una campanya de sensibilització molt potent”. Olivella també ha assenyalat que s’ha portat a terme un estudi molt acurat dels llocs més adients on instal•lar els contenidors en cada municipi.
A partir d’aquest mes d’agost es portarà a terme la renovació del Parc de contenidors de residus municipals, amb un total de 2.231 contenidors nous i 5 vehicles de càrrega lateral nous. La inversió total és de 2.700.000 euros en els municipis que formen part d’ECOBP: Albinyana, Banyeres, Bellvei, Bonastre, Calafell, El Montmell, Llorenç del Penedès, Masllorenç, Santa Oliva i El Vendrell. La instal•lació dels nous contenidors s’iniciarà per les zones costaneres de Calafell i el Vendrell, on durant aquestes properes setmanes hi ha un gran volum de població, i se seguirà per la resta de municipis per ordre alfabètic.
Per aconseguir l’objectiu de doblar les xifres de reciclatge a la comarca -la recollida selectiva és actualment del 22,46% mentre que la mitjana catalana és del 40,62%- es portarà a terme una important campanya de sensibilització ciutadana a partir del mes de setembre, un cop estiguin instal•lats tots els contenidors, amb el títol “Repte Baix Penedès” perquè els veïns i veïnes de cada municipi prenguin consciència del cost que els representa a ells mateixos no reciclar. La campanya serà molt visual i trencadora per deixar en evidència l’efecte negatiu del rebuig.
PUBLICITAT
PUBLICITAT