PRIMER SEMESTRE DE L'ANY
06-08-2013 10:07
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Durant el primer semestre de l’any, l’Oficina de Turisme de Sant Pere de Ribes va rebre uns 500 visitants, la majoria d’ells per fer consultes i demanar informació turística sobre les activitats i possibilitats que ofereix el municipi per estades curtes. Es tracta d’un perfil de turista principalment del país, tot i que també s’han atès francesos, holandesos, anglesos, americans i argentins. Si ho comparem amb el mateix període de l’any passat, ha augmentat el nombre d’usuaris i de consultes (100 unitats més) i s’ha notat una menor presència d’estrangers.
Els visitants que rep el municipi i s’adrecen a l’Oficina de Turisme ubicada a la Masia Can Puig estan interessats en saber el què ofereix el poble per passar un dia, generalment. És a dir, què hi ha per visitar o què poden fer. Aquestes serien les preguntes més freqüents, així com la informació local la que més es dóna (juntament amb el lliurament de documentació com el plànol o la guia de turisme). Els itineraris i les rutes per lliure són dades que es faciliten igualment i que formen part del paquet bàsic de consulta. De la mateix manera que l’any passat, la informació local és el primer motiu de demanda però també desperten força interès els itineraris i rutes a peu o en bicicleta que es poden fer per lliure.
Com viatja el turista que ens visita? Cada cop ho fa més en grup, bé siguin grups de parelles, grups d’amics o famílies. També es reben consultes individuals, familiars i escolars. Aquest fet, però, es diferent al de l’any passat en el que predominaven més les visites individuals i familiars. Així es desprèn que la tendència actual és més aviat la de viatjar en conjunt.
En el que portem d’any, les dades estadístiques estan sent molt similars a les del 2012. Segons s’ha pogut constatar des de l’Oficina de Turisme de Sant Pere de Ribes amb les empreses del sector, moltes de les persones que s’allotgen als hotels o masies rurals del municipi tenen prou amb la informació que els hi facilita el mateix establiment i amb el material editat per l’Oficina de Turisme que es diposita en aquests. Per això moltes vegades ja no es desplacen a l’oficina per demanar més informació. Alguns d’aquests allotjaments també han manifestat que l’activitat els hi va funcionant amb regularitat i treballen força bé sobretot durant les èpoques considerades com a temporada alta, sense arribar a ocupacions plenes. En aquest sentit, s’ha detectat que les reserves es fan més a última hora i això dificulta les previsions d’ocupabilitat de la temporada.
L’Oficina de Turisme de Sant Pere de Ribes es va posar en marxa l’any 2001 i es troba actualment a la Masia Can Puig de Ribes (carrer Major, 110). Durant el mes d’agost el seu horari d’atenció al públic és de dimecres a divendres, de 9:00 a 14:00 hores, i els caps de setmana i festius, de 10:30 a 14:00 hores. També us podeu adreçar al telèfon 938962857 o bé escriure per correu electrònic a l’adreça turisme@santperederibes.cat
PUBLICITAT
PUBLICITAT