Vegueria del Penedès

8 D'AGOST: DIA D

El Vendrell bat el rècord de consum d'aigua a l'agost amb prop de 19 milions de litres diaris


Redacció El Vendrell

20-08-2013 18:24

El consum mitjà d'aigua durant els mesos d'estiu se situa entre els 16 i els 18 milions de litres al dia, mentre que la resta de l'any és d'11

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

El Vendrell té més de 36.000 habitants, però a l'estiu la població augmenta fins a les més de 100.000 persones i el consum mitjà d’aigua es situa entre els 16 i els 18 milions de litres al dia, enfront dels 11 que es consumeixen durant la resta de l'any. Concretament, en el que va d’any, el dia de màxim consum ha estat el 8 d’agost, amb 18,7 milions de litres en un dia.

En aquest sentit, el regidor encarregat d’Aigües i president d’ aigües de tomoví, S.A., empresa mixta municipal que gestiona el cicle integral de l'aigua al municipi del Vendrell, ha explicat que per fer-hi front a aquest augment de consum es reforça el subministrament d’aigua potable, augmentant la concessió de l’aigua provinent del riu Ebre. Però, a més, segons Escarré, “des del Servei Municipal d’Aigües es treballa durant tot l’any per garantir el subministrament d’aigua potable i la qualitat del servei, mantenint i millorant totes les instal•lacions hidràuliques i fent tasques de prevenció”.

Pel que fa a l’abastament d’aigua, es duen a terme campanyes de revisió de totes les instal•lacions, captacions, dipòsits i  estacions de bombeig. A més, es realitzen periòdicament les tasques de neteja de dipòsits, incloses en el Pla d’Autocontrol i Gestió del Subministrament en tots els dipòsits, en compliment del RD 140/2003, pel qual s’estableixen els criteris sanitaris de la qualitat d’aigua de consum humà.

“I per garantir la qualitat de l’aigua distribuïda – explica Jaume Escarré- aigües de tomoví realitza al llarg de l'any un total d’11.000 determinacions analítiques de l'aigua, en les quals es controlen paràmetres tant físico-químics com microbiològics”. 

Pel que fa al sistema de sanejament, és a dir, clavegueram i pluvials, el Servei Municipal d’Aigües fa un gran esforç durant tot l’any, en especial en determinades èpoques tenint en compte l’augment de població o l’època de pluges, com la campanya de revisió, neteja i posada a punt dels col•lectors, embornals i infraestructures en general que intervenen en el sistema d’abocament de les aigües.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.