Vegueria del Penedès

MERCAT MEDIEVAL

Calafell retorna al passat


Redacció Calafell

31-08-2013 Última revisió: 01-09-2013 23:32

Entre els espectacles que tenen lloc en aquest mercat, cal destacar “El Castell de Calafell”, que explica la llegenda del jove Calaphel, que acabarà donant nom al castell i al municipi

Ajuntament de Calafell. XVI edició del Mercat Medieval de Calafell

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Galeria d'imatges

El Bisbe de Barcelona, el rei Ferran II i la seva guàrdia, el noble Galzeran de Palou, músics i ballarines àrabs, alquimistes i botxins, es passegen aquest cap de setmana pel nucli històric de Calafell, amb motiu de la celebració de la XVI edició del Mercat Medieval.

L’alcalde de Calafell, Joan Olivella, i la regidora de Cultura i Ensenyament, Sandra Suàrez, acompanyats d’altres regidors del consistori van inaugurar ahir a la tarda aquest mercat que se celebra fins demà diumenge. Joan Olivella va voler destacar que “el Mercat Medieval és un dels esdeveniments més concorreguts que tenen lloc a Calafell, perquè en cada edició intentem renovar i presentar novetats que sorprenguin als visitants”.

Així mateix, Sandra Suàrez va explicar també que “el Mercat Medieval també té un vessant pedagògic, que va de bracet de la part lúdica del mercat, amb jocs i tallers que ensenyen als més petits una part de la nostra història”.

En el Mercat Medieval de Calaphel hi ha parades d’espelmes, perfums, joguines de fusta, escuts i espases, enquadernació, malabars, sals i essències, ceràmica, sabons i esponges, vidre, arcs i fletxes, vímet, mosaics, objectes d’artesania en orfebreria, fusta, cuir, vímet o plata, cal·ligrafia àrab, plantes i herbes medicinals, jocs d’enginy, tavernes, mel, teteria, embotits i formatges naturals, pa i coques, o rebosteria i restaurant àrab, entre d’altres. També hi haurà exposició d’aus rapinyaires i exhibicions de falconeria, caravana de rucs, atraccions, jocs i tallers infantils. I hom podrà trobar en el mercat oficis com llauner, terrissaire, forner, bufat en vidre, armer, etc.

Darrere el castell s’ha instal·lat un campament medieval format per tallers tèxtils d’ebenisteria, cuina, cota de malla, entrenaments d’arts marcials, mostra d’abillament de batalla, desfilades, etc.

Entre els espectacles que tenen lloc en aquest mercat, cal destacar “El Castell de Calafell”, que explica la llegenda del jove Calaphel, que acabarà donant nom al castell i al municipi; “El Recaptador d’impostos”, que explica com Galzeran de Palou, senyor del castell, i la seva guàrdia intenten recaptar impostos; i “Celebració del Pacte de la Concòrdia”, un espectacle amb el rei Ferran II i els nobles de la comarca.

A més durant tot el cap de setmana també s’organitzen tallers medievals per a nens i nenes, i visites teatralitzades al Castell de la Santa Creu, acompanyat d’un personatge de l’època.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.