Vegueria del Penedès

PRESSUPOSTOS AJUNTAMENT DE VILANOVA

El govern vol garantir l'atenció a les persones i el manteniment dels serveis socials


CiU Vilanova Vilanova i la Geltrú

21-10-2013 19:06

Eix. Neus Lloveras

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

L’equip de govern de Vilanova i la Geltrú prepara un nou pressupost pel pròxim exercici “real i equilibrat, adaptant el pagament dels tributs a la capacitat econòmica de la ciutadania i amb criteris de justícial social”, en paraules de  l’alcaldessa Neus Lloveras. La incorporació de la tarifació social en els tributs municipals aprovada abans de l’estiu, fruit d’un llarg debat amb tots els grups del consistori, representa un canvi de paradigma que ha d’assolir la seva plena
implantació.

La nova proposta de pressupost centra tots els esforços en optimitzar els recursos municipals. L’alcaldessa destaca que s’ha fet un ajust de 8,5 milions d’euros en només dos anys, “però el més rellevant és que amb l’aprovació d’aquests pressupostos no deixarem de fer front a cap servei municipal, garantint l’atenció a les persones que més ho necessiten en uns moments d’extremada dificultat econòmica per un elevat nombre de famílies vilanovines”.

Malauradament, la situació econòmica que arrossega el consistori i que haurem de pagar tots els vilanovins i vilanovines per una mala gestió del govern anterior, fa que l’any vinent augmenti la càrrega financera 2,6 milions d’euros. Davant una situació tan extrema, el pressupost només es pot equilibrar de dues maneres: retallant serveis –opció a la que l’actual govern s’hi oposa- o augmentant els ingressos.

La setmana passada l’equip de govern encapçalat per Neus Lloveras va presentar a tots els grups municipals la proposta de noves ordenances amb l’expresa petició a tota l’oposició que deixin de banda tacticismes polítics i treballin plegats per fer possible el millor pressupost per Vilanova i la Geltrú.

L’alcaldessa ha recordat una vegada més la responsabilitat de totes les formacions per a treballar plegats per a Vilanova i la Geltrú i la seva gent

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.