PUBLICITAT
CIRCUIT INTERIOR
05-11-2013 15:04
Ja han començat les obres de millora de l’accessibilitat del Castell de la Santa Creu de Calafell. Aquestes obres, que facilitaran la circulació a l’interior del castell, formen part del projecte de museïtzació que està duent a terme l’Ajuntament de Calafell.
“Fins ara el pas per alguns llocs del castell era molt dificultós, i per tant aquestes obres representen una millora important per a un dels principals equipaments del municipi”, explica el tinent d’alcalde d’Obres Públiques, Manteniment i Medi Ambient, Rafel Solé.
Les obres que s’estan duent a terme des fa unes setmanes preveuen la instal.lació d’unes passarel.les, que permetin transitar amb més facilitat per l’interior del castell. A més, les passarel.les s’ubicaran de tal manera que es crearà un circuit interior, que dirigirà els visitants en el seu recorregut.
Durant uns dies el Castell de Calafell ha estat tancat al públic, ja que les obres afectaven a parts del castell que no estaven acabades, i això ha implicat haver de fer algunes excavacions. Tanmateix, ara ja s’ha tornat a obrir al públic, i romandrà obert durant tot el temps que durin les obres, previsiblement fins a final d’any.
Aquestes obres tenen un cost aproximat d’uns 150.000 euros, i estan finançades pel Fons Feder europeu (50%), el Pla de Barris (25%) i l’Ajuntament de Calafell (25%). Cal destacar, en aquest sentit, que l’Ajuntament de Calafell hagi aconseguit una subvenció del Fons Feder, de la Unió Europea, que finança bona part d’aquestes obres.
Paral.lelament a la realització de les obres, la Regidoria de Cultura i Ensenyament de l’Ajuntament de Calafell està treballant en dotar de contingut el projecte de museïtzació del Castell de la Santa Creu. Aquest projecte preveu la instal.lació de tòtems i panells d’informació al voltant del castell, així com també la introducció de tecnologia per poder fer una visita virtual. “És un projecte ambiciós que donarà un valor afegit al nucli històric i sobretot al nostre patrimoni”, explica la regidora Sandra Suàrez.
De fet, el projecte de museïtzació del Castell de Calafell forma part del Pla de Barris, que actualment està executant l’Ajuntament de Calafell, i que té com a objectiu dinamitzar el nucli històric. “El desenvolupament del Pla de Barris està permetent millorar no només el Castell de Calafell sinó també tot el seu voltant, de manera que tot el nucli del Poble de Calafell se’n veurà beneficiat”, explica l’alcalde de Calafell, Joan Olivella, qui afegeix que “creiem que el projecte de museïtzació del Castell serà molt positiu, especialment de cara a potenciar el turisme cultural del municipi”.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT