Vegueria del Penedès

PRESSUPOSTOS AJUNTAMENT DE VILANOVA

Les ordenances busquen complir amb el Pla d'Ajust i no deixar de prestar cap servei municipal


CiU Vilanova Vilanova i la Geltrú

06-11-2013 19:47

Eix. Ajuntament de Vilanova

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Des de Convergència i Unió creiem que les ordenances presentades pel govern vilanoví són realistes davant la situació de l’economia del consistori i una aposta clara per defensar els serveis municipals sense arribar a fer més ajustos –en els darrers dos anys ja s’han estalviat 8,5 milions d’euros sense cap acomiadament i mantenint tots els serveis-. Així, només hi ha dues opcions per a encarar la càrrega financera que ha provocat aquesta situació i que consisteixen en retallar serveis –opció que des de CiU i el govern volem evitar-, o bé, augmentar els ingressos a través dels impostos.

Actualment, el govern continua negociant amb la resta de partits l’aprovació de pujar el 1,51% del pressupost d’enguany per al 2014 a través de les taxes, per tal d’afrontar els 2,6 milions d’euros que caldrà pagar de més en concepte d’interesos als bancs i que per llei no es pot evitar. Des de CiU entenem que l’executiu liderat per Neus Lloveras ha de fer aquesta proposta per tirar endavant el pla d’ajust aprovat el passat setembre i que és d’obligat compliment.

La pujada de les taxes ha provocat que des de diferents grups s’hagin dit xifres que no són del tot correctes. No és cert que la brossa augmenti un 23% en termes generals, ja que s’introdueix la tarificació social que provocarà que moltes famílies paguin menys del que ho han fet enguany. De promig, l’augment de la brossa està al voltant del 4,5%.

Convergència i Unió demana a tots els partits amb representació al Ple Municipal que continuïn negociant amb el govern i, entre tots, busquin el consens per acordar un document conjunt que ajudi a tirar endavant amb la dèbil situació econòmica que s’arrossega la ciutat de Vilanova i la Geltrú. Ara és un bon moment per a deixar de banda els tacticismes partidistes per
aconseguir una entesa el màxim d’unitària possible. I en aquest sentit treballa el govern vilanoví posant per davant la responsabilitat del lloc que ocupa i deixant de banda altres interessos de grup o individualistes. 

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.