PUBLICITAT
28-11-2013 21:59
El port de Vilanova i la Geltrú s’ha presentat avui davant de representants del sector empresarial del Garraf, l’Anoia, el Bages, l’Alt Penedès i el Baix Penedès com a canal d’exportació i importació de les mercaderies dels principals centres de producció del seu entorn, en una jornada portuària celebrada a l’auditori de la llotja de pescadors. Aquesta jornada forma part de l’estratègia de l’Autoritat Portuària de promoció del port vilanoví en els principals eixos productius del seu hinterland, amb l’objectiu de captar nous tràfics de mercaderia, buscar la diversificació dels mercats i fidelitzar les empreses usuàries del port.
En l’acte, organitzat per Ports de la Generalitat i la Terminal portuària de Vilanova, hi han col·laborat l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, la Delegació del Garraf de la Cambra de Comerç de Barcelona i l’Associació d’Empresaris de l’Alt Penedès, el Baix Penedès i el Garraf (ADEG). Els empresaris assistents han visitat el port i han conegut de primera mà les instal·lacions portuàries i els serveis que ofereix el port vilanoví al sector empresarial del territori.
Un port en creixement
El port de Vilanova és l’únic port comercial que l’Administració catalana té a la demarcació de Barcelona, i aquests darrers quatre anys s’ha situat com a primer port comercial de Ports de la Generalitat i el tercer de Catalunya en activitat comercial. En aquest escenari, el port ha assolit un tràfic de 347.467 tones de mercaderia, de gener a setembre de 2013, una xifra que suposat un increment del 87% respecte al mateix període de l’any passat.
Pel que fa a tipologia de mercaderies transportades per via marítima destaca la sal per a desgel, els productes siderúrgics, la fusta i el ciment.
Actualment, el port té infraestructures, equipaments i serveis suficients per moure una mitjana de 500.000 tones de mercaderia anuals. Aquest volum es podria incrementar en un futur quan s’aprovi el projecte d’execució de l’ampliació de la zona comercial prevista en el Pla especial del port.
El projecte, que compta amb un pressupost de 12 MEUR, preveu remodelar el dic d’abric per crear una futura zona d’activitats logístiques de suport portuari. Amb aquesta ampliació el port disposaria de quatre molls comercials amb 720 metres de línia d’atrac i una superfície de 25.000 metres quadrats d’esplanada per a mercaderies.
L’eix comercial de la seva àrea d’influència
El port de Vilanova és l’únic de la demarcació de Barcelona gestionat per la Generalitat de Catalunya que rep tràfic de mercaderies del Garraf i el seu entorn. L’excel·lent situació geogràfica, a cavall dels ports de Barcelona i Tarragona, i el fàcil accés des dels principals nusos de comunicació i dels centres de producció, situen el port com l’eix comercial idoni per l’entrada i la sortida de les mercaderies del municipi i la seva àrea d’influència.
L’enclavament, especialitzat en càrrega general, ofereix els seus serveis a empreses que no utilitzen contenidors pel transport dels seus productes. Els punts forts del port vilanoví són el tracte diferencial, el servei flexible i la rapidesa de resposta donada als clients.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT