PUBLICITAT
PENSIONS
03-12-2013 13:11
L’impacte nociu que tindrà la retallada de les pensions que està tramitant el govern del Partido Popular ha quedat palès en l’acte organitzat per Iniciativa per Catalunya Verds a Vilafranca, al que han assistit una vuitantena de persones.
En primer lloc el sindicalista José Juan Marín ha explicat el contingut tècnic de regulació que pretén aprovar el govern de l’Estat, destacant que comportarà una pèrdua dels recursos disponibles per als treballadors jubilats. Marín també ha posat de manifest que el PP ha trencat un dels pocs pactes d’estat que hi havia vigents: el Pacte de Toledo de 1995 sobre les pensions, que havia estat acordat per tots els partits del Parlament, així com també pels sindicats de treballadors, les organitzacions d’empresaris i les entitats socials que treballen amb col•lectius de gent gran.
Al seu torn el nou representant municipal d’Iniciativa, Toni Peñafiel, ha posat diversos exemples de com afectarà a les famílies de Vilafranca la retallada de les pensions.
Per la seva banda, la Coordinadora Nacional d’ICV i diputada al Parlament, Dolors Camats, ha explicat que el sistema actual és perfectament viable, i que en tot cas són possibles diverses modificacions per reforçar-lo i garantir els ingressos (ampliar les cotitzacions als sous més elevats, perseguir el frau fiscal, utilitzar de forma ordenada el fons de reserva). En especial Camats ha volgut posar de relleu que el problema no és que les pensions siguin insostenibles, sinó que les polítiques d’austericidi i ofec de l’economia causen un atur molt elevat i això fa que el sistema de pensions tingui menys ingressos. En aquest sentit ha reivindicat una nova política orientada a la creació d’ocupació de futur, començant per revertir les retallades en el sector públic, i continuant per una política industrial orientada a la modernització ecològica de l’economia.
En el ric debat que hi ha hagut amb participació de nombrosos assistents s’ha insistit en la necessitat de convidar la ciutadania a mobilitzar-se i a implicar-se socialment; i s’ha demanat que l’organització d’Iniciativa aprofundeixi en buscar suports per concretar i tirar endavant una alternativa que faci front a les actuals polítiques de retallada de drets socials i d’ofec del món del treball i de l’economia.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT