COMPRES ON LINE
08-12-2013 Última revisió: 09-12-2013 14:35
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Els catalans són els ciutadans que més compren online després dels de Madrid. En total, segons un estudi recent de la consultora de comunicació i marketing Iniciativas Virtuales, de totes les compres que es fan actualment a l’Estat a través d'Internet, una de cada cinc, un 21,3%, es realitzen des de Catalunya, a molt poca distància de Madrid, que encapçala el rànquing amb un 23,5%.
De fet, només entre aquestes dues comunitats ja sumen gairebé la meitat del total de transaccions online que es fan ara mateix al país (44%), en bona mesura per l’escassa implantació d’aquesta nova manera d'adquirir productes a la resta de l’Estat. Com a prova, Andalusia i el País Basc, les dues zones que ocupen el tercer i quart lloc d’aquesta classificació, amb prou feina representen el 12 i el 10,1% de compres a través d’internet, respectivament.
Sobre el perfil del comprador, la gran majoria de persones que adquireixen productes a través de la xarxa utilitza comparadors (70%) per informar-se de productes relacionats amb l’oci, el turisme i l’electrònica. Només un 11,5% utilitza els buscadors per realitzar la recerca d’un producte, mentre que més d’un 15% utilitza les tendes online.
En aquest sentit, una de les formes de compra de productes que més està creixent en els darrers anys són les pàgines de cupons amb descomptes. Una de les més conegudes és cuponesmagicos.com, una web que agrupa ofertes, descomptes i codis promocionals per comprar les marques online més conegudes del país. Per exemple, ara té vigent una oferta per adquirir sabates i moda online a través de Zalando que es pot consultar aquí.
A més, l’estudi destaca el paper cada cop més destacat dels aparells electrònics més moderns a l’hora d’adquirir productes a la xarxa. Tot i que l’ordinador continua sent el mètode més utilitzat en un 63% del total de compres, els smartphones (22,5%), les tablets (12,6%) i les noves televisions intel·ligents (1,9%) guanyen pes com a competidors del PC.
PUBLICITAT
PUBLICITAT