Vegueria del Penedès

Vilanova posa en marxa la redacció del Pla de Mobilitat


Redacció Vilanova i la Geltrú

09-12-2013 18:27

La redacció del Pla de Mobilitat, que és previst que acabi a inicis de 2015, estudiarà les problemàtiques i alternatives de mobilitat a tots els barris

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

El Pla de Mobilitat serà una realitat ben aviat. L'empresa Assessoria d'Infraestructures i Mobilitat (AIM) ha guanyat el concurs públic per a la redacció del nou Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible.

El passat 28 de novembre es va celebrar una sessió del Fòrum de la Mobilitat, convocada juntament amb el Consell Assessor del Nucli Antic, que va servir per explicar als veïns l'imminent inici dels treballs per redactar el Pla, que consistiran en primer lloc amb un treball de camp i recollida de dades, que inclourà també enquestes telefòniques a la població, prèvies al procés participatiu. Per això, des de la Regidoria de Serveis Viaris i Mobilitat, es demana a la ciutadania que col·laborin amb aquestes enquestes, ja que ajuden a definir el funcionament de la mobilitat de la ciutat.

La redacció del Pla de Mobilitat, que és previst que acabi a inicis de 2015, estudiarà les problemàtiques i alternatives de mobilitat a tots els barris de la nostra ciutat. Després de la primera fase de recollida de dades i anàlisi s'obriran dos processos participatius, un primer de diagnosi, abans de l'estiu, i després un segon de propostes.

Ara fa 13 mesos l'Ajuntament de VNG i la Diputació de Barcelona van signar el conveni per elaborar el Pla de Mobilitat Urbana del municipi, una eina de planejament necessària per la ciutat. El conveni s'estableix en el marc del Pla "Xarxa de Governs Locals 2012-2015" de la Diputació de Barcelona. L'aportació econòmica de l'Ajuntament a la redacció del projecte és del 25%. La Diputació aporta 75 mil euros i l'Ajuntament de VNG 25 mil, ja que el cost total de la redacció del projecte és de 100 mil euros.

La darrera sessió del Fòrum de la Mobilitat i el Consell Assessor del Nucli Antic també va servir, entre d'altres, per presentar les dades de trànsit de pas pel Nucli Antic, després del darrer recompte de vehicles realitzat passat l'estiu i en què el trànsit va tornar a disminuir respecte el darrer recompte. En aquest sentit, s'ha detectat que les darreres mesures -la instal·lació de jardineres i mobiliari en alguns carrers amb l'objectiu de reduir la velocitat, o el canvi de sentit d'alguns carrers- han aconseguit reduir el trànsit de pas, fent que bona part dels vehicles que circulen pel Nucli Antic siguin cotxes amb origen o destí a la mateixa zona.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.