UNITAT DE MEDIACIÓ
06-01-2014 23:09
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
La Policia Local de Calafell va posar en marxa, ara fa uns vuit mesos, la Unitat de Mediació i Convivència. Durant el període de funcionament inicial, aquesta unitat ja ha intervingut en uns 100 casos, amb una taxa de resolució satisfactòria per les parts implicades del 88% dels conflictes tractats.
El regidor de Seguretat Ciutadana, Francisco Clavero, fa una valoració molt positiva de la posada en marxa de la Unitat de Mediació, ja que afirma que “els resultats avalen la bona feina que realitza aquesta unitat, i a més creiem aquesta és una manera de millorar la qualitat dels serveis que realitza la policia, ja que una de les seves vocacions és estar al costat dels ciutadans”.
La Unitat de Mediació i Convivència es va posar en marxa per tal de donar una resposta adequada a aquells conflictes veïnals enquistats, en els quals el ciutadà requeria que intervingués la policia. I és que en la majoria de casos, la intervenció de la policia es produïa quan el conflicte ja es trobava en el seu punt àlgid, per la qual cosa s’acabava donant una resposta contra el símptoma, per no s’atacava l’arrel del problema, que en la majoria de casos continuava latent, i per tant, feia que el conflicte tornés a esclatar posteriorment. “Per això vam pensar que s'havia de donar un tractament especialitzat a aquestes situacions que no eren puntuals i que difícilment trobaven una solució en seu judicial, ja sigui per la tardança en donar la resposta adient, ja sigui perquè la solució, al no ser consensuada, no podia no satisfer les part implicades”, explica el cap de la Policia Local, José Antonio Lorenzo.
Portada a terme per dos policies mediadors, un sergent i un agent, aquesta unitat es fa càrrec de tot tipus de conflictes ciutadans en els quals les parts involucrades no troben una solució als seus problemes. En aquest sentit, la unitat gestiona temes de convivència amb un tractament especialitzat, transversal i intel·ligent de les problemàtiques.
Les actuacions principals que duu a terme aquesta unitat fan referència a conflictes veïnals, escolars, familiars, problemes de sorolls, o amb animals. Amés, també es fan càrrec d’altres conflictes més complexos que, per les seves característiques, requereixen del treball conjunt amb altres departaments municipals. El diàleg amb les persones implicades, el treball en equip, l’anàlisi, la planificació d’accions i l’establiment de canals de comunicació permanents i bidireccionals són les eines bàsiques utilitzades per la resolució d’aquestes problemàtiques.
A vegades quan una persona té un conflicte d’aquests tipus, no poder solucionar-lo pot produir una situació d’impotència i provocar nous problemes dintre del seu entorn veïnal o familiar. A més, són situacions que poques vegades troben una resposta àgil per part de les administracions, cosa que fa que s’aguditzi la gravetat de la situació. En aquest sentit, l’existència de la Unitat de Mediació i Convivència de Calafell permet precisament donar respostes ràpides i adequades als conflictes que se’ls presenten.
Els ciutadans de Calafell poden adreçar-se a aquesta unitat a través del correu policialocalconvivencia@calafell.org, o anar directament a la comissaria de policia. Una vegada rebuda la informació, els agents donen una primera resposta en un temps màxim d’entre 24 i 72 hores, per tal de començar a solucionar el conflicte plantejat.
A més, la Policia Local també detecta la presència de possibles conflictes quan es produeixen incidents de la mateixa naturalesa en un lloc determinat, o quan es produeixen situacions amb conflictes latents, pendents de solucionar del tot.
PUBLICITAT
PUBLICITAT