PUBLICITAT
SITGES FILM FESTIVAL
08-01-2014 22:44
El cartell de Sitges 2013 –realitzat, com en els darrers anys, per l’agència China– evocava la mítica cinta de Roman Polanski La llavor del diable, rodada el mateix any que naixia el Festival de Sitges. El cartell mostrava un cotxet en flames a les escales de la Punta, la coneguda església de Sitges que actua com a postal turística de la població, en una referència iconogràfica clara al film de Polanski i la inspiració satànica. Rafa Anton, director creatiu executiu, i Miguel Ángel Duo, director creatiu –amb la col·laboració del fotògraf Biel Capllonch– van voler centrar l’atenció de la imatge del cartell en el cotxet cremant: “un objecte que pot simbolitzar allò més ingenu és també una metàfora de l’arribada del satanisme i el terror a Sitges. Una cosa tan simple com un cotxet en flames en un racó de Sitges ens va semblar que podia tenir la força evocadora que exigeix una pel·lícula que és única”.
La medalla d’or concedida per Film Festival Posters ha estat per al cartell del festival de Cannes. A més de Sitges, la de plata ha estat per al Festival Internacional de Guadalajara, l’Skopje Film Festival, el Karlovy Vary International Film Festival i el Festival International du Film d’Animation d’Annecy.
Aquest nou reconeixement al Festival arriba dues setmanes després que l’Acadèmia de Hollywood aprovés que Sitges pugui presentar als Oscar els curts guanyadors de les categories de Fantàstic i Animació.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT