INICIATIVES ECONÒMIQUES
13-01-2014 20:41
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Amb la nova inclusió i a més de l’ADEG, que n’és l’entitat promotora, les institucions coparticipants en el Fòrum Local d’Inversors són aquestes: Mancomunitat Penedès-Garraf, mitjançant el seu Servei d’Iniciatives Econòmiques; el Consell Comarcal de l’Alt Penedès; l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes, a través de Can Puig; l’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia, per part de Nexes; l’Ajuntament de Sitges, amb Nivell 10; l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès, amb el Centre Àgora; l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, des de l’àrea de Promoció Econòmica; l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria (UPC) de Vilanova i la Geltrú i la Unió Empresarial del Penedès, així com els col·lectius Dones d’Empresa Penedès-Garraf, Joves d’Empresa Garraf-Penedès i ADEG Autònoms.
Sobre el FLINV
El Fòrum Local d’Inversors naixia el mes de juny de 2012 de les mans de l’ADEG, la primera organització empresarials del Penedès Garraf. L'objectiu primer del Fòrum Local d'Inversors (FLINV), promoure per l’ADEG, és fomentar la inversió per part de financers particulars en iniciatives empresarials que han de germinar en el nostre entorn més proper. Aquest trampolí financer ja ha afavorit el desenvolupament de diferents projectes en el territori del Penedès i el Garraf. Fins ara ja han estat avaluats favorablement una vintena de business plans.
A diferència dels fòrums i xarxes d'inversors ja existents, la idea de l'ADEG és l'addició de valors emocionals que obeeixin a la intenció de donar suport prioritari a les iniciatives promogudes en el nostre mateix territori, ja siguin comandades per emprenedors autòctons o per actors foranis; és a dir, invertir en projectes empresarials que germinaran a prop de l'inversor i que alhora seran contributius en relació amb el mateix entorn comunitari.
El grup d’inversors que s’apleguen en la plataforma FLINV el formen ciutadans, a títol particular, que estan disposats a donar suport financer, de petita o mitjana quantia (de 6.000 a 90.000 eu) a nous projectes que han de desenvolupar-se en el territori del Penedès i el Garraf. Es tracta d’invertir en iniciatives que es podrien desenvolupar a prop de casa; impulsar nous projectes empresarials sense anar més lluny, amb els recursos i les oportunitats que ens ofereix el mateix entorn.
La iniciativa rep el patrocini de la Diputació de Barcelona, mitjançant l’Agència de Desenvolupament Econòmic Node Garraf.
PUBLICITAT
PUBLICITAT