Vegueria del Penedès

II PLA D'IGUALTAT

Sant Sadurní treballarà transversalment la igualtat en 7 línies bàsiques


Redacció Sant Sadurní d'Anoia

20-01-2014 11:56

Impulsar les polítiques de gènere, abordar integralment la violència de gènere, promoure canvis en el repartiment del treball són alguns d'ells

Ajt Sant Sadurní d'Anoia. Dissabte es va presentar el II Pla d'Igualtat de Sant Sadurní d'Anoia

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

La regidoria d'igualtat de l'Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia va presentar dissabte al Casal d'Entitats el II Pla d'Igualtat del municipi, un pla que s'ha treballat des de diversos àmbits i que en endavant marcarà el que seran els objectius a assolir des de la regidoria.

Els plans d'igualtat són instruments bàsics per a l'articulació de les polítiques públiques d'igualtat de gènere en un període de temps determinat. En aquest cas, el II Pla d'Igualtat de l'Ajuntament aposta per treballar transversalment en 7 línies bàsiques: impulsar les polítiques de gènere, abordar integralment la violència de gènere, fomentar la participació sociopolítica de les dones del municipi, promoure canvis en el repartiment del treball i usos del temps, fomentar la coeducació, la formació i la presència cultural de les dones, incloure la perspectiva de gènere en el disseny de la ciutat i promoure la salut de les dones.

Des de l'any 2008 l'Ajuntament de Sant Sadurní impulsa les polítiques d'igualtat a partir d'una pla municipal elaborat amb participació tan tècnica com ciutadana.

Treballant sobre la base del I Pla d'Igualtat del municipi, durant l'any 2013 es va revisar el pla, es va elaborar la diagnosi del municipi i es va treballar per establir noves pautes, objectius i accions per aconseguir una igualtat d'oportunitats real i efectiva. En aquesta iniciativa, la regidoria d'igualtat ha treballat conjuntament amb la consultoria Pròpia de Diputació de Barcelona i la col·laboració de les entitats de la Comissió per la Igualtat.

El pla també es va treballar en una sessió dirigida a la ciutadania i dins del mateix Ajuntament, on es va crear un grup de treball per aportar idees a l'elaboració d'aquest nou pla i enfocar la gestió de l'Ajuntament i les accions que se'n deriven des d'una perspectiva de gènere.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.