PACIFICACIÓ DE LA CARRETERA
30-01-2014 23:21
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
L’Ajuntament de Calafell ha aprovat, en la sessió plenària d’avui, i per unanimitat de tots els grups municipals, una moció per tal de demanar que la C-31, al seu pas pel Penedès, sigui catalogada com a via urbana. D’aquesta manera es vol evidenciar que la C-32 és l’única via ràpida d’aquesta zona, i demanar-ne, per tant, la gratuïtat per als veïns.
En aquest sentit, la moció insta a:
1.Declarar que, per al municipi de Calafell, la variant de la carretera C-31 a l’àmbit del Penedès és l’autopista C-32 “Autopista Pau Casals” i que qualsevol acció de pacificació de la carretera C-31 ha de passar obligatòriament per al transvasament de trànsit cap a la C-32. Això implica que no s’ha de plantejar cap obra d’augment de la capacitat en la via C-31 per permetre absorbir més trànsit de pas o intern de més de 5km.
2.Demanar a la Direcció General d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya la catalogació del tram de la C-31 entre el Vendrell (PK. 135,150 aprox.) i Sant Pere de Ribes (PK. 157,800 aprox.) com a carretera de la xarxa comarcal i del tram entre Sitges (PK. 163,200 aprox.) i Les Botigues de Sitges (PK. 176,500 aprox.) com a carretera de la xarxa local (amb la menció especial de via escènica i d’interès turístic natural). Com a conseqüència d’aquests canvis, reanomenar les carreteres per a què indiquin la seva nova categoria.
3.Demanar a la Direcció General d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya establir les polítiques tarifàries adients per a què la variant de l’actual C-31, també coneguda com a C-32 “Autopista Pau Casals”, absorbeixi tot el trànsit de pas o intern de més de 5km dels trams descatalogats de la xarxa bàsica, per al compliment pràctic i real del punt 2 d’aquesta moció.
4.Demanar a la Direcció General d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya l’estudi de les obres necessàries i com s’han de finançar per a la readaptació dels trams descatalogats de la C-31 de la xarxa bàsica en eixos cívics i comercials, en el cas de les travessies actuals, i en carreteres amigables per a tot tipus de transport terrestre que pugui usar la via, per a les connexions internes en la resta de trams.
5.Demanar a la Direcció General d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya que la descatalogació d’aquests trams no suposi en cap cas la reducció pressupostària en la seva conservació i explotació.
6.Incorporar als diferents plans territorials i sectorials que afecten al territori la referència que l’actual carretera C-31 ha d’esdevenir l’eix cívic del litoral penedesenc, i que l’actual C-32 ha d’ésser la via de pas del trànsit pel litoral del Penedès, ja siguin per a trànsit amb origen i/o destinació dins del litoral penedesenc, de més de 5km, com aquell que només hi és de pas.
7.Donar compte dels acords adoptats a la Direcció General d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, al Consell Comarcal del Baix Penedès, al Consell Comarcal del Garraf, a l’Ajuntament del Vendrell, a l’Ajuntament de Cubelles, a l’Ajuntament de Cunit, a l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, a l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes i a l’Ajuntament de Sitges. Així mateix, donar compte a la Coordinadora de Calafell.
PUBLICITAT
PUBLICITAT