Vegueria del Penedès

A L'AP-7

Detingut a Vilafranca un camioner per conduir sota els efectes del alcohol


Redacció Vilafranca del Penedès

13-02-2014 10:36

Conduïa un camió articulat de quasi 20 metres i 40 tones amb una taxa d’alcohol sis vegades per sobre de la legalment autoritzada

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Els Mossos d’Esquadra de l’Àrea Regional de Trànsit de la Regió Policial Metropolitana Sud han detingut el passat diumenge 9 de febrer dos conductors de camions per conduir sota el efectes de l’alcohol amb taxes penals.

La primera detenció es va iniciar poc abans de les 21:00 hores gràcies a la trucada d’un testimoni que va alertar de les maniobres anòmales que estava realitzant un camió de gran tonatge a l’autopista AP-7 direcció Tarragona, el qual envaïa els tres carrils de circulació en diverses ocasions sense senyalitzar la maniobra ni respectar la distància de seguretat amb els altres vehicles i circulava pel voral fins arribar al punt de rascar amb la tanca de protecció lateral de l’autopista.

El camió va poder ser interceptat per les patrulles de trànsit a la mateixa AP-7 en el seu pas per Vilafranca del Penedès, després de que el conductor fer cas omís en diverses ocasions als requeriments de les patrulles de trànsit a que sortís de l’autopista i aturés el vehicle. Finalment el conductor, un home de 29 anys i de nacionalitat romanesa va quedar detingut després de comprovar mitjançant la prova d’alcoholèmia que conduïa amb una taxa de 0,94 mg/l d’alcohol en aire espirat, sis vegades la taxa permesa reglamentàriament, que és de 0,15 mg/l donat que es tractava d’un vehicle de característiques especials, amb 16,50 metres de llarg i 40 tones.

La perillositat de la conducció es va veure agreujada pel fet que el xofer no va introduir cap dels instruments necessaris a la centraleta del camió els quals permeten comprovar els paràmetres legals de seguretat en el transport dels vehicles de tercera categoria com són l’inici de la marxa, la velocitat màxima i el temps de conducció i de descans del xofer.

La segona detenció es va produir cap a les 20:00 hores del mateix diumenge quan un conductor de 48 anys i també de nacionalitat romanesa va ser aturat a l’A2 direcció port de Barcelona, al terme municipal de Cornellà de Llobregat, per conduir de forma anòmala mentre parlava per un telèfon mòbil.

Durant el procés d’identificació i denúncia administrativa per utilitzar el telèfon mòbil mentre conduïa, els agents de trànsit van poder observar una clara simptomatologia del xofer d’estar conduint sota els efectes de l’alcohol, motiu pel qual es va practicar la prova de detecció alcohòlica. L’home va quedar detingut per un presumpte delicte contra la seguretat del trànsit per conduir amb una taxa d'alcohol en aire expirat de 0,68 mg/l, quatre vegades i mitja la permesa legalment en aquest tipus de vehicle.

Els dos camioners van passar el dilluns a disposició judicial i han quedat en llibertat amb càrrecs.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.