Vegueria del Penedès

CONSERVACIÓ I RESTAURACIÓ DE BÉNS

50 alumnes participen al curs de restauració de ferro forjat de Sitges


Redacció Sitges

20-02-2014 9:53

L’elevat nombre d’alumnes inscrits ha obligat els seus responsables a realitzar dos cursos

Museus de Sitges. 50 alumnes participen al segon curs de restauració de ferro forjat de Museus de Sitges

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

La segona edició del curs de restauració i conservació de ferro de forja que organitzen Museus de Sitges i l’Escola Superior de Conservació i Restauració de Béns Culturals de Catalunya reuneix més de 50 alumnes. El curs va començar la setmana passada i ha superat les previsions de participació inicials.

L’elevat nombre d’alumnes inscrits ha obligat els seus responsables a realitzar dos cursos. Tots dos es desenvolupen paral·lelament entre la Sala Vaixells del Palau de Maricel i l’escola d’Aiguablava, sota la direcció de la conservadora conservadora artística Anna González i el cap de Restauració de Museus de Sitges, Pep Pascual, que estableixen els criteris establerts a Catalunya en la conservació i restauració de les obres d’art, els béns culturals i el patrimoni històric.

El curs té com a finalitat restaurar algunes de les peces de la col·lecció de ferro forjat de Santiago Rusiñol, que forma part del fons del Cau Ferrat i que inclou peces d’entre els segles XII i XX. La col·lecció està considerada com la més important d’Europa en ferro forjat. L’actuació també contempla polítiques de conservació preventiva.

El curs permet als estudiants la utilització de les principals eines, procediments i mètodes de prevenció i restauració de l’art de la forja. Els alumnes són graduats en Conservació i Restauració de Béns Culturals, i estudiants del grau del mateix nom que s’imparteix a la Universitat de Barcelona i a l’Escola Superior de Conservació i Restauració de Béns Culturals de Catalunya.

El curs durarà fins el 31 de maig vinent, poc abans de la reobertura dels Museus després de la reforma efectuada. El primer curs, realitzat entre octubre i gener passats, va convocar 37 alumnes, que van obtenir el seu certificat corresponent.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.