EMBOLIC A LA PAH
06-03-2014 18:30
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
La PAH Garraf s’ha desvinculat de l’edifici “alliberat” per la pròpia organització al carrer Pare Garí 37 de Vilanova, el seu projecte estrella a la comarca, després que en els darrers mesos hagin accedit a viure a l’immoble diverses famílies i joves que “no s’ajustaven” als requisits establerts per l’obra social de la Plataforma -l’organisme que s’encarregava de gestionar l’immoble- com, per exemple, no disposar ingressos o haver acreditat una situació d’exclusió social a través dels Serveis Socials.
D’aquesta manera, la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca es desvincula “absolutament” del que passi d’ara en endavant a l’edifici i es desentén de qualsevol “demanda” o “problema” que puguin ocasionar els inquilins actuals de l’immoble, als quals s’ha exigit a més que retirin qualsevol signe identificatiu de la PAH dels balcons, façana i accessos a l’edifici. “No podem donar cobertura a persones que no s'adeqüen als nostres estatuts”, expliquen des de la Plataforma.
El conflicte és tant profund que les mateixes persones que ara resideixen a l’edifici, entre ells algun ex membre de la Plataforma, han arribat a crear uns estatuts propis diferents als que establia la PAH per poder tirar endavant un projecte propi en l’edifici, rebatejat com de l’Esperança, “que no té res a veure amb el que requeríem nosaltres”, asseguren les mateixes fonts de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca.
Joves solters que s’acaben d’emancipar
En aquest sentit, i segons les mateixes fonts, en l’edifici hi viuen ara mateix diverses famílies amb més o menys poder adquisitiu que estan ocupant “tres o quatre pisos” quan podrien viure en un de sol, i joves amb feina que s’acaben d’emancipar i resideixen com a solters en l’edifici “aprofitant-se” que es tracta d’un edifici “alliberat” i, per tant, sense un cost oficial de lloguer.
En els últims mesos hi ha hagut reunions entre la PAH i els inquilins actuals de l’edifici per trobar alguna solució al conflicte, però totes les converses han resultat infructuoses.
S’ha de recordar que inicialment, quan es va alliberar l’edifici del carrer Pare Garí, l’obra social de la Plataforma va apostar per què persones amb certs ingressos residissin també a l’immoble durant un temps per ajudar les primeres famílies que s’havien de quedar de forma permanent a l’edifici -les que estaven en situació d’exclusió social- en la compra d’aliments, medicaments o material escolar amb l’objectiu que, amb l’estalvi diari que els hi representava, acabessin autogestionant l’immoble.
En els últims mesos, però, a diferència del que estava plantejat, l’edifici s’ha anat “ocupant” de famílies amb cert poder adquisitiu que s’han “aprofitat” de l’autogestió de l’immoble. “És una llàstima”, conclouen des de la PAH.
PUBLICITAT
PUBLICITAT