CRITERIS MARC
27-03-2014 10:09
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
L’Ajuntament de Calafell ha aprovat, de manera inicial, en el transcurs del ple celebrat avui, el nou reglament de l’Arxiu Municipal. Aquest reglament estableix els criteris marc per al desenvolupament de la gestió de documents de l’Arxiu Municipal de Calafell.
Com ha explicat la regidora de Cultura i Ensenyament de l’Ajuntament de Calafell, Sandra Suàrez, “l’objectiu d’aquest reglament és vetllar perquè la gestió documental, tan física com virtual, de l’Arxiu Municipal sigui correcta i eficient”.
Amb l’elaboració del reglament de l’Arxiu Municipal, l’Ajuntament de Calafell estableix un sistema únic de gestió de la documentació administrativa municipal.
En aquest reglament s’estableixen els criteris i normatives sobre producció, gestió i transferències de documentació, sobre la tria i eliminació de documents, així com sobre altres aspectes del tractament de la documentació, com poden ser la consulta i el préstec, interns i externs, i la reproducció de documents.
L’Arxiu Municipal de Calafell és l’òrgan que gestiona, organitza, avalua, conserva i difon el patrimoni documental municipal, i un dels seus objectius és conservar, tractar i difondre la documentació d’interès històric o cultural produïda per persones relacionades amb Calafell. Així mateix, des de l’Arxiu Municipal també es determinen les polítiques de preservació que s’han d’aplicar per tal de garantir la conservació dels suports i de la informació.
Formen part del patrimoni documental que consta en l’Arxiu Municipal, el conjunt de documents generats per l’alcalde, regidors i personal de l’Ajuntament de Calafell i dels seus òrgans i serveis municipals, així com també tot el fons documental que, tot i no ésser estrictament municipal, ho és per llegat històric, adquisició, dipòsit, o qualsevol altra causa.
PUBLICITAT
PUBLICITAT