Vegueria del Penedès

MUSEÒLEGS DE CATALUNYA

La Biblioteca Museu Víctor Balaguer distingida amb el premi de l'AMC


Redacció Vilanova i la Geltrú

29-03-2014 19:28

L'Associació de Museòlegs de Catalunya premia el museu vilanoví en la categoria d'Exposicions, experiències i activitats

Museu Víctor Balaguer. La Biblioteca Museu Víctor Balaguer distingida amb el premi de l'AMC

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

La regidora de Cultura Marijó Riba i la directora de la Biblioteca Museu Víctor Balaguer van recollir ahir a Barcelona el premi de l'Associació de Museòlegs de Catalunya 2013 en la categoria d'exposicions, experiències i activitats.

El guardó, de caràcter honorífic, vol reconèixer les institucions que destaquin per les seves novetats en el desenvolupament de les funcions dels museus establides per l'ICOM, el Consell Internacional de Museus.

El museu vilanoví ha resultat guanyador amb el projecte "Wikipèdia, Col·leccions en línia: Un lema i un objectiu". El jurat ha valorat molt la proposta pel fet d'estar basada en el coneixement en obert com a eix vertebrador, i en la col·laboració i l'aliança entre el museu i el treball dels viquipedistes com a model innovador i exportable, amb efecte multiplicador en la difusió i l'accés al coneixement als museus.

Aquest projecte va néixer amb la intenció d'aprofitar les noves tecnologies per dotar el museu de visibilitat, amb la incorporació gradual de les seves col·leccions a la xarxa. La wiquipèdia esdevé una plataforma única en aquest sentit, ja que ofereix infinites possibilitats de difusió en un moment econòmic complicat, que no permet la inversió en aquest camp. El seu posicionament a les cerques és immillorable per a obrir al món l'extens contingut d'aquesta institució centenària.

El projecte ha estat possible gràcies a la col·laboració de l'Associació Amical Wikimèdia, que ha permès al museu disposar de tres viquipedistes residents realitzant una important tasca d'introducció de dades i imatges de les obres exposades al museu i els seus autors, al mateix temps que s'etiquetava, es classificava i s'endreçava tota aquesta informació.

El projecte va arrencar l'octubre de 2013, i al novembre s'observaven ja els seus efectes positius, amb 178.756 visualitzacions, arribant a les 419.846 al gener d'aquest 2014, xifra que fa preveure que aquest creixement anirà pujant exponencialment.
 

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.