PUBLICITAT
SUPORT AL POBLE SAHRAUÍ
09-04-2015 12:47
L'entitat de suport al poble sarahuí, Acció Solidària amb el Sàhara, prepara per a la propera setmana una nova edició de l'acampada reivindicativa Haime per la Dignitat del Poble Sahrauí. Es tracta d'una activitat que vol ser un "altaveu per la recuperació de la dignitat d'aquest poble que viu des de fa 40 anys entre l'exili i l'ocupació".
Les haimes s'instal.laran a la platja de Ribes Roges els dies 18 i 19 d’abril per recordar que ja fa més de 40 anys que el Poble Sahrauí viu dividit pel Mur de la Vergonya, entre l’exili als camps de refugiats de Tindouf i sota l’ocupació del Marroc a la seva terra del Sàhara Occidental. A més de l'acció reivindicativa, Acció Solidària amb el Sàhara ha previst diverses activitats per explicar el conflicte sahrauí.
El dissabte a la tarda, després de muntar les haimes, hi haurà una xerrada a càrrec de Hassana Aalia, activista sahrauí, jutjat i condemnat a cadena perpètua pel tribunal militar de Rabat, per la seva participació en el campament d’Gdeim Izik. Actualment està a l’espera que l’Audiència Nacional resolgui el recurs presentat contra la denegació a la seva sol·licitud d’asil a Espanya.
Al vespre, se celebrarà un sopar solidari i una vetllada musical amb Anna Roig i l’ombre de Ton Chien, Manuel Fernandez, acompanyat per veus sahrauís catalanes i les peculiars versions del grup vilanoví Raggatunnig.
Després de passar la nit en les haimes a la platja de Ribes Roges, el diumenge els més esportistes podran participar a la Cursa per la Llibertat del Poble Sahrauí que recorrerà 8 kilòmetres els més grans, i fins a 1,5 kilòmetres els petits, per diferents indrets de Vilanova i la Geltrú (ciutat, platja i muntanya) i acabarà a les haimes.
Cap el migdia del diumenge dia 19 es farà la lectura del manifest de HAIMES PER LA DIGNITAT DEL POBLE SAHRAUÍ, a càrrec del vilanoví Pere Tàpias, cantautor, gastrònom i comunicador.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT